POSLE ukidanja vanrednog stanja građani će imati priliku da na ranom javnom uvidu pogledaju idejno rešenje pešačko - biciklističkog mosta koji će povezati Adu Ciganliju i Blok 70. Za ideju je zaslužna služba glavnog gradskog urbaniste Marka Stojčića.


Kako je Stojčić rekao za "Novosti", gradnja bi trebalo da počne sledeće godine, plan detaljne regulacije je u izradi, a grad će finansirati izgradnju.


Procenjena vrednost je 10 miliona evra.


- Ponosan sam na svoj tim i ovo idejno rešenje. Forma mosta je inspirisana talasom čije amplitude osciluju od većih ka manjim u skladu sa tempom života Beograđana - iz urbanog i dinamičnog života u gradu u smiraj i rekreaciju na Adi Ciganliji i obrnuto.


Most se sastoji od lučne čelične konstrukcije koja preko sedam stubova sa rasponima od 150 metara preko plovnog puta do 30 metara premošćava Savu u dužini od 520 metara - navodi Stojčić.


Pročitajte i: Stojčić: Most će biti tamo gde budu želeli građani




Glavni gradski arhitekta kaže i da će u produžetku Ulice omladinskuh brigara biti javna garaža sa dva podzemna i jednim nadzemnim nivoom, gde će moći da se smesti 300 automobila.

Pomaka ima i u gradnji memorijalnog parka na temeljima Narodne bibioteke na Kosančićevom vencu. Gradska komisija za planove je prošle sedmice na virtuelnoj sednici dala zeleno svetlo za izmene Plana detaljne regulacije za deo od Karađorđeve, Velikih stepenica do Kosančićevog venca, pa će i taj dokument ići na javni uvid o ukidanju vanrednog stanja.

Sledeće godine će se obeležiti 80 godina od stravičnog zločina nacističke Nemačke u čijem je bombardovanju Beograda 6. aprila 1941. godine uništena i Narodna biblioteka sa celokupnim nacionalnim pisanim blagom. Povodom toga sprovedene su planske procedure, kako bi se omogućilo izvođenje ideje arhitekte Borisa Podreke, na osnovu kojih je Zavod za zaštitu spomenika kulture uradio projektnu dokumentaciju.

- Podrekino rešenje ne podrazumeva ponovnu izgradnju ovog objekta i rekonstrukciju prošlosti, već očuvanje temelja i zidova biblioteke i izgradnju spomeničkih struktura koje simboliziju ovo stradanje, kao što su na primer crni betonski monoliti koji formom i rasporedom podsećaju na razbacane, ogarene knjige - groblje znanja. Sa suprotne strane memorijala predviđen je cvetni trg, kao simbol radosti života i onoga što se ponovno rodilo nakon okupacije - objašnjava Stojčić.




MARINU DORĆOL RADI FAJALI

Služba glavnog urbaniste je u martu izabrala 10 profesionalnih mladih timova, koji će dati osnov za PDR Linijskog parka čija gradnja će početi sledeće godne. Prema Stijčićevim rečima, kompanija "SEBRE Marina Dorćol" koja je prošlog septembra kupila marinu, finansiraće ove mlade timove sa 30 miliona dinara. Vlasnici ove kompanije prepoznali su potencijal u uređenju ovog prostora koji se nalazi u neposrednoj blizini njihovog kompleksa na čijem idejnom rešenju radi najpoznatiji češki arhitekta Stanislav Fijali.