Neće volan za 45.000 mesečno
21. 10. 2017. u 17:16
Gradska saobraćajna preduzeća u potrazi za radnicima zbog odlaska velikog broja zaposlenih. Za proteklih osam meseci ove godine samo GSP "Beograd" je napustilo oko 150 šofera
Najteža situacija je kada su godišnji odmori i bolovanja, foto N.Fifić
BEOGRAD nema dovoljno vozača autobusa! Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" i konzorcijum privatnih prevoznika, koji svakodnevno prevoze 1,7 miliona putnika u prestonici, poslednjih godinu dana nemaju dovoljno vozača. Ništa bolja situacija nije ni u SP "Lasta". Zbog skoro četiri puta veće zarade, volan autobusa mnogi menjaju za volan kamiona, i to u zemljama EU.
Rad na gradskim i prigradskim linijama, za platu koja se kreće od 300 do 400 evra, beogradski šoferi sve češće izbegavaju. Osim niske zarade, na odluku da daju otkaz utiču i loši uslovi rada. Prema zvaničnim podacima GSP, juna ove godine ovom preduzeću nedostajalo je 147 vozača autobusa. Navodi se i da je do jula otišlo 176 radnika GSP, a da je na određeno vreme primljeno 245 vozača.
- Za proteklih osam meseci iz GSP otišlo je oko 150 vozača - priča Nikola Antić iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP. - Konkurs za nove vozače autobusa već tri godine je stalno otvoren. Mesečno se zapošljava po deset novih šofera, ali ih ode po 20, 30. Loši su uslovi rada, a plate ne prelaze 45.000. Najteže je kad su godišnji odmori i bolovanja, jer tada ni slobodne dane nemaju zbog manjka ljudi. Zato i ne čudi što odlaze da voze kamione za 1.200 do 2.500 evra mesečno.
Naši vozači odlaze u Slovačku, Austriju, Nemačku. Oni bolji, koji su nekada i vozili ture u međunarodnom saobraćaju, najbrže nalaze posao. Oni mlađi, zanat peku na gradskim ulicama, a posle nekoliko godina, kada stasaju kao vozači, odlaze.
Da naši ljudi u vožnji gradskim ulicama kao mladi ispeku zanat, pa onda posle nekoliko godina odu da voze kamione po inostranstvu, ne krije ni Drago Tošić, iz konzorcijuma privatnih prevoznika.
- Već godinu dana nam nedostaju vozači - kaže Tošić. - Od početka godine otišlo ih je oko 130. Na sve načine pokušavamo da ih zadržimo, ali zbog niske cene rada to ne uspevamo. Zato smo i poslali zahtev gradu da koriguje cenu rada, kako bismo mogli da im povećamo plate. Odlazak vozača svih starosnih doba ozbiljan je problem i ako se nešto ne promeni, ne znam kako će prevoz funkcionisati. Sada imamo 2,7 šofera po vozilu. Najveći nam je problem što primimo mlade, oformimo ih kao vozače, a oni onda odu. Istina, odlaze i oni stariji, iskusniji.
Odlazak vozača autobusa problem je i u SP "Lasta", a kako tvrde iz ovog preduzeća, poslednjih meseci odliv stagnira.
- Vozača uvek nedostaje, jer kada imamo više vozača za jedno vozilo, možemo da napravimo izbor koga ćemo da pošaljemo na neku liniju - kažu iz "Laste". - Trenutno imamo dva do tri vozača po liniji na međugradskom saobraćaju, a u međunarodnoj posadi od četvoro do šestoro ljudi. Problem je što platna moć prevoznika u Srbiji nije kao u Evropi, a istina je da i privatne kompanije za kamionski prevoz plaćaju mnogo više.
Iz "Laste" navode da je plata šofera ispod republičkog proseka, ali da sa dodatnim satima dostigne taj prosek.
KAZNE NE VAŽE
VOŽNjA u gradskom saobraćaju je najteži režim rada vozača. Putnici stalno ulaze i izlaze, a oni moraju da vode računa o njima. U saobraćaju učestvuju automobili, biciklisti, pešači koji često pretrčavaju ulicu. Ujedno, vožnja stani-kreni je najteža. Manjak radne snage veliki je problem i za bezbednost u saobraćaju.
Kažnjavanje nesavesnih vozača ne donosi željeni rezultat, jer nema ko da ih zameni, upozoravaju iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju.
UPOSLILI 20 TRAMVAJDžIJA
GSP je pre nekoliko dana zaposlio 20 vozača tramvaja, koji su uspešno prošli obuku još početkom godine.
Trenutno je devetoro kandidata na novoj obuci, a početkom januara će svi zainteresovani za posao tramvajdžije moći opet da se prijave.
zoran
21.10.2017. 18:32
ma ljudi sta ce vama veca plata vi ne znate sta sa parama a pare idu u pametne ruke u ruke politicara njima treba sve sta treba obicnom coveku skoro nista zato sto nista i ne vredi pa zbog toga i odlaze da rade i zarade a ne ovde da rade a zarade politicari
Ja to u inostranstvu zaradim za 4-5 dana (lagano) a vamo mesecno za iste pare nece covek da vozi mesecno nas super autobus... a cene hrane obuce i odece kod nas i u inostranstvu iste ako ne i malo jeftinije u inostranstvu !!! hvala dovidjenja i ostajem ovde !
@Drasko - A koliko dana radis za stanarinu, hleb i cigarete???
A ko vozi onolike kipere u Beogradu na vodi? Jesu ti toliki vozači pali s Marsa? Naravno, kada više plaćaju da će povući vozače.
Resenje: ukinuti BusPlus, uvesti konduktere i povecati svima plate jer ce onda biti para.
Komentari (10)