Nove linije, trase i cene početkom 2016.
09. 04. 2015. u 20:44
Potpuna reorganizacija javnog gradskog prevoza trebalo bi da bude završena do kraja godine. Svakog dana preveze se 2,5 miliona putnika. Najpunija vozila na linijama 23, 31 i 50
NOVE linije, trase, tarifne zone, cene, možda čak i prevoznike, mogu da očekuju Beograđani početkom 2016. godine, kada bude završena potpuna reorganizacija javnog gradskog prevoza u prestonici!
- Novu mrežu linija javnog gradskog prevoza, koja će biti urađena na osnovu studije brojanja putnika i ankete korisnika, predstavićemo najkasnije na jesen - istakao je gradski menadžer Goran Vesić. - Preraspodelom linija, čak i bez kupovine novih autobusa, možemo da poboljšamo prevoz. Nova vozila su potrebna, ali možemo i drugačije da isplaniramo linije i tu da postignemo efekte.
Saobraćajni fakultet će uraditi još dve studije, nakon kojih će biti iscrtane nove linije i njihove trase, u međuvremenu očekuje se usvajanje tarifnog sistema koji će gradske i prigradske opštine podeliti u četiri zone, a do kraja godine biće raspisan i konkurs za privatne prevoznike pošto sadašnji ugovori ističu s krajem 2015.
- Novu mrežu linija javnog gradskog prevoza predstavićemo najkasnije na jesen - dodao je Vesić. - Vreme je za promene jer postojeća mreža dugo nije menjana, već je samo nadograđivana, često i stihijski, posebno u prigradskim delovima.
Nedavno završena Studija brojanja putnika pokazala je da se u Beogradu dnevno obavi 2,5 miliona putovanja, tek 15 odsto građana je nezadovoljno uslugom, a čak 63 odsto putnika koristi samo jedan prevoz od kuće do posla. Najviše Beograđana prevezu autobusi 95, 23 i 16, a najpopunjenija vozila su 31, 50 i 23.
- Linije koje dnevno prevezu najmanji broj putnika su 513 i 613, a najmanji koeficijent iskorišćenja kapaciteta imaju 68, 44, 75. Takođe, studija je pokazala da je tramvajski sistem najslabije iskorišćen - rekao je sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović.
NEZADOVOLjNO SAMO 15 ODSTO
GRADSKI sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović ne krije da je i sam bio zatečen podatkom da je samo 15 procenata građana nezadovoljno javnim gradskim prevozom.
- Anketa 10.000 korisnika pokazala je da su oni u suštini zadovoljni, i to njih 62 odsto - rekao je Rafailović.
BG VOZOM TEK 27.000 PUTNIKA
AUTOBUSKI podsistem dnevno preveze više od dva miliona putnika, tramvajski - 245.000, trolejbuski 150.000, dok BG voz beleži oko 27.000 putnika.
Ipak, podatke treba uzeti s rezervom jer su zbog radova u Vojvode Stepe pojedine veoma popularne linije - ukinute.
BRZO DO STANICE
ANALIZA je pokazala da tri četvrtine putnika pešači manje od pet minuta do najbliže autobuske stanice, a 20 odsto između šest i deset minuta. Malo duži put do željenog vozila javnog gradskog prevoza imaju samo pojedini stanovnici na periferiji.
Србенда!
09.04.2015. 20:57
A novi busevi ? ili su po "evropskim standardima" ?
@Србенда! - u direkcii za javni prevoz uvukli se partijski drugovi koji veze nemaju sa strukom. koji je izdatak za bus plus, brojanje putnika, bespotrebne i lazne ankete. nekada je GSB sve sam radio i to dosta uspesno. sada su im natovarili na ledja ove parazite koji su placenjiji od radnika kojima otimaju prihod. kazu da gsp ima visak radnika, koliko ovih neradnika je visak. koliko mogu da primetim SVI.
@Србенда! - strucnjaci koji ce da naprave plan skracivanja nekih linija putuju kolima do posla i nazad ja bih njih poslao da proputuju od zemuna do progara malo leti malo zimi pa neka nakon toga daju prvo resenje
@Србенда! - moje resenje za opstanak javnog prevoza je umesto tase na brojilo za t.v . pretplatu uvesti taksu za gsp. i pusti brate da se vozi i sirotinja . Kad vidim da kartu placaju djaci kojima roditelji ne rade dodje mi da se ......Pitam gradske menadzere koji imaju platu kako obezbediti dva djaka a roditelji nemaju posla
@Србенда! - dali ce gradske vlasti uvesti novu liniju do vikendica uz levu obalu save
Komentari (21)