PRIGOVORI ZBOG TEHNIKE, OBUĆE, KOMUNALIJA: U Republici Srpskoj se prava potrošača sve više krše

M. REGOJE

07. 12. 2022. u 12:30

ZA 10 meseci je više od 1.900 potrošača u Srpskoj Udruženju za zaštitu potrošača prijavilo neki problem, što je pokazatelj da iz godine u godinu raste broj prigovora krajnjih korisnika određenih roba i usluga.

ПРИГОВОРИ ЗБОГ ТЕХНИКЕ, ОБУЋЕ, КОМУНАЛИЈА: У Републици Српској се права потрошача све више крше

Foto: Shutterstock

- Prava potrošača u Srpskoj najviše krše pružaoci ekonomskih usluga - toplane, vodovodi, odvoz otpada, a kada je reč o trgovinama, to su one koje se bave prodajom bele tehnike i obuće - izjavila je u Istočnom Sarajevu Murisa Marić, izvršni direktor prijedorskog Udruženja za zaštitu potrošača "Don".

Trgovina se, dodaje, sve više odvija i putem interneta, a pri dostavi kupljenih proizvoda imate pravo svaki da otpakujete i pregledate.

Iz Udruženja za zaštitu potrošača ističu da se kupci, ako su nezadovoljni proizvodom, prvo obrate trgovini gde su ga kupili, i uočene nedostatke proizvoda upišu u knjigu reklamacija, i zatraže da se roba popravi, zameni ili vrati novac.

- Ukoliko trgovac odgovori da potrošač nema pravo na reklamaciju, onda se obraća nekom od udruženja širom Srpske, kako bi se napisao zahtev koji će biti upućen Republičkoj tržišnoj inspekciji koja to dalje upućuje na niže nivoe - pojasnila je Marićeva i dodala da tržišni inspektori uglavnom i rešavaju problem, ali ističe da nekada bude i predmeta koji završe na drugostepenom organu ili pred sudovima.

Murisa Marić, Foto Privatna arhiva

Marićeva je istakla da je sastanak u Istočnom Sarajevu bio prilika za razmenu iskustava sa tržišnim inspektorima na prostoru istočnog dela Srpske i Hercegovine, a sve s ciljem poboljšanja zaštite potrošača.

- Dugogodišnji rad je i ukazao na nejednako postupanje i ovde smo da zajedno poboljšamo okruženje za potrošače, ali i za rad naših inspektora - rekla je Marićeva i dodala da su za mnoge inspektore ti procesi bili novi.

PROBLEME REŠAVA DESET UDRUŽENjA

GOVOREĆI o Zakonu o zaštiti potrošača, Murisa Marić je navela da je to zakonsko rešenje u Srpskoj na snazi od 2012. godine, i dodala da jedan deo prigovora potrošača rešava 10 udruženja, koliko ih je u Srpskoj, ali i da dobar deo njih završavaju pred inspekcijskim organima.

KONTROLE

PREMIJER Srpske, Radovan Višković, nedavno je izdao nalog da se stave na raspolaganje svi kapaciteti Inspektorata RS i izvrši kontrola cena osnovnih životnih namirnica u maloprodaji i veleprodaji, kako bi se sprečilo nekontrolisano povećanje cena.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

POLICIJA BLOKIRA PRILAZ: Stigao bager u dvorište kuće gde je nestala mala Danka (FOTO/VIDEO)