ASTEROID "UBICA PLANETA" Otkriven u blizini Zemlje - sakriven u odbljesku sunčeve svetlosti

Novosti onlajn

01. 11. 2022. u 14:41

TRI prethodno nepoznata asteroida, od kojih je najveći potencijalno opasan po Zemlju i najveći takav u poslednjih osam godina, otkrivena su kako se „kriju“ u bljesku sunčeve svetlosti.

АСТЕРОИД УБИЦА ПЛАНЕТА Откривен у близини Земље - сакривен у одбљеску сунчеве светлости

Foto: Free Images Pixabay

Najveći od tri novootkrivena asteroida ima prečnik od 1,5 kilometara i ima orbitu zbog koje bi u budućnosti mogao da se približi Zemlji.

Sakriven u odbljesku

Stručnjaci ga svrstavaju u „asteroide ubice“ jer bi padom na Zemlju mogao da uništi sve u krugu od nekoliko kilometara.

Druga dva asteroida iz ove trojke su dosta manja i njihova putanja se ne približava Zemljinoj orbiti, već Sunčevoj.

Ovi asteroidi bili su sakriveni od oka astronoma, jer odbljesak sunčeve svetlosti nije dozvoljavao da se vide teleskopom. Kako bi izbegli odbljesak, astronomi su iskoristili šansu tokom kratkog perioda sumraka. Oni su svemir snimali kamerom koja se koristi za proučavanje tamne materije uz pomoć teleskopa u opservatoriji u Čileu.

Rezultati njihovog istraživanja objavljeni su u časopisu „Astronomikal džurnal“.
Asteroid ubica

Jedan od tri otkrivena asteroida, koji je opasan po Zemlju, dobio je naziv 2022 AP7, ali naučnici ne mogu da procene kada bi njegova orbita mogla da se približi našoj planeti.

- Naše istraživanje tragalo je za asteroidima na prostoru orbita Zemlje i Venere. Do sada smo našli dva velika asteroida u blizini Zemlje, koja su veća od jednog kilometra, što je veličina koja se može nazvati ubicom planeta - kaže vodeći autor studije Skot Šepard, astronom sa Karnegi instituta za nauku iz Vašingtona.

Prema procenama astronoma, iako se orbita ovog asteroida ukršta sa Zemljinom, on ne bi trebalo da udari u našu planetu jer se ukrštanje orbita događa u trenutku kada se Zemlja nalazi na suprotnoj strani svoje putanje oko Sunca i tako bi trebalo da bude u narednih nekoliko vekova, objašnjava Šepard.

Međutim, on upozorava da astronomi ipak ne znaju orbitu asteroida sa potpunom preciznošću, te ne mogu da pouzdano tvrde kolika opasnost preti od njega u budućnosti.

- Asteroidi veći od jednog kilometra imali bi razarajući uticaj na život na Zemlji u slučaju udara. Prašina i zagađenje koje bi nastalo napunilo bi atmosferu i zadržalo bi se godinama, obarajući temperaturu i sprečavajući sunčevu svetlost da prodre. To bi izazvalo izumiranje kakvo nije viđeno milionima godina - kaže Šepard.

Naučnici veruju da postoji oko 1.000 asteroida u blizini Zemlje koji su veći od kilometar i mogli bi da predstavljaju opasnost, a do sada je otkriveno 95 odsto njih.

BONUS - NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45