ŽIVOT NA ZEMLJU DOŠAO IZ SVEMIRA? Voda i organske materije otkrivene u uzorcima asteroida Rjugu (FOTO)

24. 09. 2022. u 00:32

NAUČNICI su otkrili tečnu vodu zarobljenu u kristalima unutar uzoraka stena asteroida Rjugu udaljenom 300 miliona kilometara od Zemlje.

ЖИВОТ НА ЗЕМЉУ ДОШАО ИЗ СВЕМИРА? Вода и органске материје откривене у узорцима астероида Рјугу (ФОТО)

Foto: Free Images Pixabay

Uzorci sa asteroida sadrže brojne minerale, uključujući kalcijum i čestice bogate aluminijumom, magnetitom, kao i gaziranom vodom sa solima i organskom materijom. Japanska agencija za istraživanje svemira uspela je tokom misije „Hajabusa 2“ da prikupi uzorke sa asteroida Rjugu, a potom ij vrati na Zemlju 2020. godine.

Nalazi, objavljeni u časopisu Sajens, nude nove dokaze u prilog teoriji da je život, ili molekuli koji su doveli do razvoja života na Zemlji, potekao iz svemira.

- Tečna voda zarobljena u kristalima je pronađena. Voda se nalazila mikropukotinama - navode japanski stručnjaci.

U studiji, naučnici su analizirali 17 uzoraka sa Rjugua veličine od jednog do osam milimetara i otkrili pirotit, mineral gvožđe sulfida, koji sadrži gaziranu vodu.

Istraživači kažu da je svemirska stena od koje je potekao asteroid Rjugu nastala u mraku stelarnog gasnog oblaka daleko od sunčeve svetlosti.

Simulacije su pokazale da se svemirsko telo iz kojeg je asteroid potekao akumuliralo oko dva miliona godina nakon formiranja Sunčevog sistema i onda tokom narednih tri miliona godina zagrejalo na 50 stepeni Celzijusa, što je dovelo do hemijskih reakcija između vode i stena.

(RTS)

Dolce Vita na obali Save: Stanovi na ovoj lokaciji su za one koji žive svoje snove

Možete li da zamislite lepotu svakodnevice koja počinje na obali Save do koje stižete laganom šetnjom kroz jedinstvenu luksuznu pešačku zonu, a završava se ispijanjem vina na vašoj prostranoj terasi s pogledom na reku ili u vrhunskom restoranu do kog stižete peške? U istom danu ste s lakoćom obavili posao, odradili trening, uživali u kupovini novih komada garderobe najluksuznijih brendova u neposrednom komšiluku, a stigli ste i da sa decom provedete vreme u zelenilu, jer se sve što vam treba nalazi nadohvat ruke.

14. 05. 2024. u 10:00