POZORIŠNA KRITIKA: Legenda o "TO"; "Jugojugoslavija", režija Bon Park (Nemačka). BDP
OSIM ovog naslova, koji nosi jedna od "lekcija", iz kojih se sastoji pozorišni tekst "Jugojugoslavija" nemačkog reditelja Bona Parka, ostali su takođe metaforični - "Himna Jugojugoslaviji", "Škola", "Zoran od pliša", "Saga olimpijske klizačice Tijane Sju Jing Marjanović Ture", "Smrt TO"...
U saradanji sa akterima predstave, Jadrankom Selec, Jelenom Čvorović Paunović, Isidorom Simijonović i Nikolom Malbašom, reditelj je sklopio futuristički igrokaz, zasnovan na sećanju na Jugoslaviju. Namera Bon Parka da predstavi i evocira "sećanje na budućnost" ideala mogućnog ponovnog suživota, potpomognuta je dečjim horom, koji predstavlja narod i orkestrom na sceni, koji učestvuje u radnji. Svi nose oko vrata crvene pionirske marame, a radnja se odvija u mauzoleju, gde je postavljen "branč" za parti (saradnik za total dizajn Julija Nusbaumer).
Pitanje je, da li bi predstava o tome kako stranac prikazuje "optimizam sećanja" ovdašnjeg običnog čoveka na divotu nekadašnje domovine, bila čitljiva i publici koja nije odavde. Apsurd, kojim se Park obilato služi da problematizuje isključivo lepe uspomene na prošlost, ne postiže cilj, kome ovaj postupak treba da vodi - da uspostavi istinu, kojoj se, napokon, može verovati. Svojim songovima, narodom, koji predstavljaju deca, mizanscenom i fizičom radnjom glumaca u "edukativnom" igrokazu, reditelj ne uspostavlja nikakvo novo značenje, pa čak ni grotesku, ili persiflažu starih uspomena. Spoljnim sredstvima, on pokušava da učita pojedinačno, emotivno u korpusu ljudi, koji su živeli u Jugoslaviji, u svoj koncept, preširok, da bi bio suštinski vezan za ovu nama bolnu temu. Dramaturg predstave Luka Kurjački mogao je više da doprinese tome... Bon Park režira muzičko-scensku priredbu, u kojoj su i glumci, i članovi dečjeg hora (pod upravom Božidara Obradinovića), a naročito muzičari na sceni efektni i zanimljivi segmenti storitelinga o bivšim domovinama, bivšim odnosima i bivšim emocijama, projektovanim u (neveselu) budućnost. Isidora Simijonović, citirajući hiphoperku Majli Sajrus, završava predstavu frenetičnim izvođenjem songa, u kome je i naslov poslednje "lekcije" predstave "Jugojugoslavija": "Ne možemo da stanemo/ nećemo da stanemo/ ovo je naš parti/ mi stvaramo stvari/ ne stvaraju one nas!"
Afterparti, tačnije rečeno!
POSLEDNjI LOVAC NA NACISTE PROTIV REZOLUCIJE O SREBRENICI: Nije bilo genocida, ovo bi umanjilo značaj tog termina
Poslednjih godina često se susrećemo sa raznim pokušajima ljudi koji su pogođeni istorijskim tragedijama, ili koji imaju nameru da vode kampanju za tobože „humanitarne“ ciljeve, da tvrde da je njihovo pitanje ekvivalentno holokaustu, ili da je u stvari slučaj genocida, piše direktor Centra "Simon Vizental" dr Efraim Zurof za Jerusalem post.
17. 04. 2024. u 17:57
I ZVANIČNO: NIŠTA OD EU DOK KOSOVO NE PRIZNAMO Brisel sledeće nedelje ubacuje aneks iz Ohridskog sporazuma u Poglavlje 35
VIŠEGODIŠNjA dilema "Kosovo ili Evropska unija" koja je lebdela nad Srbijom, dobiće svoj praktični izraz sledeće nedelje sažet u bestijalnoj i zvaničnoj uceni Brisela - nema ništa od članstva u EU dok ne priznamo lažnu državu i pomirimo se sa njenim članstvom u UN.
17. 04. 2024. u 12:00
ZAŠTO SU BRUTALNO UBIJENI? Igora odgajali psi na ulici - zaboravio maternji, kad su im ga "oduzeli" DOŠLI ISPRED SIROTIŠTA i danima čekali
TUŽNA priča dečaka koji je prošao pakao na zemlji zbog svojih roditelja i dede alkoholičara. Morao je da prosi i živi na hladnoj ulici, a danas je živ zahvaljujući Džesi, Gogi, Maši i Sevi.
16. 04. 2024. u 14:14
Komentari (0)