POZORIŠNA KRITIKA: Zločin nad Falstafom
U NOVOJ eri vršačkog Pozorišta "Sterija", dogodila se vrlo uspešna predstava, "Falstaf i vesele žene vindzorske", o jednom od omiljenih Šekspirovih likova, debelom vitezu Falstafu, u rediteljsko-dramaturškoj kombinatorici Darijana Mihajlovića.
Uzimajući lik grotesknog viteza iz raznih Šekspirovih komedija, Mihajlović ga ubija na kraju svoje predstave, sledeći scenu s kraja "Henrija Petog". I tako potire sav komički naboj, koji je do tog momenta suvereno vladao igrom spretnog ansambla.
Namera da bude Šekspir nad Šekspirom, Mihajloviću je "prošla" uglavnom zahvaljujući impresivno zaigranim, raspevanim i složnim glumcima "Sterije", na čelu sa mladim Milošem Đurovićem, koji svog Falstafa igra ne samo onako, kako smo navikli da se ovaj raskalašni debeljko prikazuje, nego i sa odličnim umećem fizičkog teatra (reditelj to imenuje filmskim slepstikom), pa i zavidnom transformacijom u tragičnog junaka s kraja "Henrija Petog". Đurović odlično vodi komičku radnju, njegova svaka pojava na sceni donosi neophodni zamah i energiju, kao što je u komediji neophodno. Impresivan dar.
Tamara Tamči, kao Gospođa Žurka, bila je izvanredno izražajna, sa dobrom merom u komičkom preigravanju, važnom za ovu ulogu. Jovana Božić i Vanja Radošević, kao Gospođa Pedž i Gospođa Ford, zaplitale su intrigu oko Falstafovog udvaranja obema sa mnogo šarma i umeća. Srđan Radivojević je svog Gospodina Pedža sapeo u inferiorni muški ego, sa neophodnim iskliznućima, za zadobijanje simpatija gledališta. Marko Adžić je, igrajući bolesno ljubomornog Gospodina Forda, nadmašio sva naša očekivanja, kako u grotesknom, ali i tragikomičnom igranju svoje "muke", pa i u stvarnom pregnuću da opravda svoj niski karakter. Bio je tačan do krajnjih granica, ako se to tako u ovom slučaju zove.
Monika Boldovina Bugle je od sluge Pistola načinila Zganarela. Sve zajedno, ličilo je mnogo više na Molijera, ili na Goldonija, nego na Šekspira. Izlet u songove i kabare je samo začinio zabavu... Pastor Ivana Đorđevića je bio slikovit i neobičan, a Predrag Grujić i Mladen Vuković, kao Fenton i Sudija su zabavno izigravali stvarni život...
I tako, bez tužnog kraja i Falstafovog lamenta i odlaska, sve je moglo da se završi sa mnogo smeha i uživanja u ljubavnoj zavrzlami.
Šekspirov "91. sonet", iz Falstafovih umirućih usta je predstavu uozbiljio, a gledaoce zabrinuo. Da li je umrla komedija kao žanr sa njim?... Nismo li zaslužili još malo smeha, pre nego što se vratimo u surovu svakidašnjicu...? Rediteljsko pozorište je čudo.
Tamo sve služi istom cilju: da se reditelj zabavi, ne misleći na nas.
Dobro je, kad se oko predstave ima o čemu razmisliti.
ŠTA JE RUSKI PLAN “N”: Ukrajina bi mogla da ostane bez nekoliko važnih oblasti ukoliko Moskva uspe (VIDEO)
NjIHOV primarni cilj je zaštita ruskih pograničnih regiona, kao što je Belgorod, ali sekundarni ciljevi su zauzimanje Harkova, Sumija i Dnjepropetrovska.
26. 04. 2024. u 20:00 >> 07:55
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu
AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?
27. 04. 2024. u 07:00
LjUDI SE ČUDE: Žika prima OGROMNU penziju - "službenik tri puta proveravao, nije mogao da veruje"
"TAJNA je u tome što je mene pokojni Aleksandar Tijanić naučio da to tako radim..."
26. 04. 2024. u 22:32
Komentari (1)