"BITKA" IPAK PRECENJENA: Jelena Medaković o slici iz 18. veka

M. KRALj

23. 03. 2022. u 09:10

IZUZETNO smo zadovoljni pojačanim interesovanjem javnosti za dela kojima se mogu dopuniti muzejske zbirke, a posebno su nam važne informacije koje pružaju grupe građana, ili pojednci, jer u svim tim ponudama može da iskrsne nešto što nam je bitno.

БИТКА ИПАК ПРЕЦЕЊЕНА: Јелена Медаковић о слици из 18. века

Jelena Medaković, Foto Privatna arhiva

Ovo, za "Novosti", kaže Jelena Medaković, direktorka Muzeja grada Beograda, povodom predloga da se dve velike uljane slike (109 puta 172 santimetra), čija je tema opsada Beograda, 1717. pod komandom princa Eugena Savojskog, radovi nekog od sledbenika ili učenika čuvenog holandskog umetnika Jana van Huhtenburga (1647-1733), otkupe za neki od naših muzeja, među kojima je pominjana i ustanova na čijem je čelu.

- Za ovu konkretnu sliku imali smo informaciju još dok je prodavana u jednoj antikvarnici u Nemačkoj, pre nego se pojavila na aukciji kod "Sotbija" 2019. Tada joj je cena bila nešto drugačija - objašnjava sagovornica.

Da podsetimo, u jučerašnjem tekstu o pojavi "Bitke za Beograd" na tržištu, objavili smo da je pre tri godine u čuvenoj londonskoj aukcijskoj kući svako, od ova dva platna, bilo procenjeno između 30 i 40 hiljada funti, uz napomenu da pripada privatnoj kolekciji iz južne Nemačke. Po istoj ceni trenutno ga nudi jedna manja aukcijska kuća iz Britanije, a na tržištu su se pojavila i na "I-beju".

- Iz tog istorijskog perioda i sa istom temom u muzeju baštinimo veliku kolekciju gravira, pa se vrlo pažljivo upuštamo u nove kupovine - nastavlja sagovornica.

- Procenili smo da su u ovom momentu, te slike oglašene po većoj vrednosti nego što je to objektivno.

GRAVIRA J. Smit, "Scena bitke kod Beograda 1717."

Akvizicije su, smatra Jelena Medaković, najosetljiviji i najozbiljniji muzejski posao, a njihova institucija se trenutno opredelila za dopunu umetničke zbirke, posebno tragaju za delima velikih formata naših najistaknutijih slikara, nastalim posle 1950. godine:

- To smo poentirali kao najvrednije u izradi stalne postavke za zgradu u Resavskoj ulici, jer smo u deficitu upravo sa takvim radovima. U istoriji muzeja, mi smo prvi tim koji, zahvaljujući planu svojih akvizicija, svake godine ima izdvojena značajna sredstva za kupovinu, ali se prema tome ophodimo najpažljivije moguće.

Odstupanja od zacrtanih nabavki, kako nastavlja sagovornica, važe ukoliko se na tržištu pojave neki drugi izvanredni predmeti, kao što je to bio slučaj sa planom Novog dvora iz 1914. godine:

- Tada morate odmah da reagujete. Nastavićemo da pratimo ove dve slike sa temom opsade Beograda i, ukoliko se budu promenile okolnosti, odnosno ako cena u nekom momentu bude adekvatna, odreagovaćemo i nabaviti ih za našu istorijsku zbirku - zaključuje Jelena Medaković.

VEZA SA SVETOM

NABAVKA dela, kakve su slike sledbenika Jana van Huhtenburga, značajna je i zbog našeg stava da je kultura nadnacionalna, jer dokazuju da određeni kulturološki fenomeni ne pripadaju samo nama, naprotiv, povezuju nas sa istorijom i istorijom umetnosti Evrope, pa i sveta. Sve naše zbirke o tome i govore, od onih neolitskih, poput Vinče, do savremenih - zaključuje sagovornica, dodajući kako je Muzej grada Beograda inicirao i otkup aktuelnih domaćih stvaralaca relevantnih biografija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TREBALE MU PARE ZA TIKET, PA UZEO ŽENINU KARTICU: Došla je sa posla umorna i odmah legla da spava, to mi je bila idealna šansa (VIDEO)