POZORIŠNA KRITIKA - ODJECI 54/55. BITEFA: Pokazna vežba
Prateći ovaj pandemijiski dupli Bitef, pišemo o svim predstavama iz Glavnog programa, pa i o onima, u kojima nema mnogo povoda da se analizira, niti da se raspravlja u pozorišnoj kritici. Takva je predstava "Future Fortune" naše umetnice, Dragane Bulut, za koji potpisuje autorstvo za koncept, umetničku direkciju i koreografiju projekta.
Izveden na sceni "Hau" u Berlinu, gde koreografkinja i igračica živi i radi, ovaj jednostavni performans o robotima i ljudima podseća da je prvi pojam robota nastao u Češkoj, a autor mu je Karel Čapek i da ima poreklo u reči "rintati" (teško raditi), pa su dobronamerni tumači odmah progovorili o njegovoj angažovanosti za prava radnika i za slobodu kao takvu. Simpatični "robotenko", večni dečak, zna, naravno, mnogo više od ljudi, on vidi budućnost, i publika se aklamacijom izjašnjava da hoće da se predstava kreće ka budućnosti, a ne u prošlost. Smešni kviz, na koji se straći bar trećina predstave, dokazuje već dokazano, da tehnologija sve zna o nama i za nas, da se u robotizovanoj budućnosti krećemo ka svojoj propasti, ka prirodnom ukidanju ljudskosti i razuma, nepotrebnih uz vrhunsku tehnologiju. Robot se kvari, umetnice nam izvode sopsvenu neposrednu igru, "radnja" je dekonstruisana naivnim kontekstom dečjeg razgovora Bulat sa robotom, sa publikom, sa samom sobom, sa besmislom "velikog brata", koji je već odavno tu...
Stalno prisutni problem selekcije predstava za Glavni program 54/55. Bitefa ovde postaje bolno vidljiv. Beznačajne instalacije, koje ne pokreću ozbiljne razgovore o tome ko smo i šta nam je činiti u katastrofi koju živimo (ne samo zbog pandemije), samo pokazuju marginu problema, nedostojnu teatra, koji se dve ipo hiljade godina hvata u koštac sa teškim pitanjima, na koje gledalac (uz proživljavanje sopstvene patnje) daje sebi odgovor.
Nastao uz pomoć programa Bitef teatra, namenjenog nezavisnoj sceni, ovaj performans bi, kao većina ove duple selekcije, imao svoje mesto u nekom pratećem programu kvalitetnog festivala.
Da li je neophodno da se svake večeri mukotrpno probijate do pozorišta, da rizikujete ozbiljno zaražavanje, da treperite u želji da saznate nešto suštinsko o Atlantidi, koja nestaje (a to su ovih godina naš život, priroda, živi svet, razum...), da bi vas učinili smešnim, izvodeći vas na scenu, da sa robotom u kvizu dokazujete koliko ste, kao rod, nemoćni i otpisani?!
Istraživanje o strategijama preživljavanja svega pomenutog u budućnosti, u predstavi "Future Fortune" Dragane Bulut, koja se, ne svojom krivicom, našla u Glavnom programu Bitefa, nije bilo bitno ni filozofski, ni duhovno, ni scenski.
POSLEDNjI LOVAC NA NACISTE PROTIV REZOLUCIJE O SREBRENICI: Nije bilo genocida, ovo bi umanjilo značaj tog termina
Poslednjih godina često se susrećemo sa raznim pokušajima ljudi koji su pogođeni istorijskim tragedijama, ili koji imaju nameru da vode kampanju za tobože „humanitarne“ ciljeve, da tvrde da je njihovo pitanje ekvivalentno holokaustu, ili da je u stvari slučaj genocida, piše direktor Centra "Simon Vizental" dr Efraim Zurof za Jerusalem post.
17. 04. 2024. u 17:57
I ZVANIČNO: NIŠTA OD EU DOK KOSOVO NE PRIZNAMO Brisel sledeće nedelje ubacuje aneks iz Ohridskog sporazuma u Poglavlje 35
VIŠEGODIŠNjA dilema "Kosovo ili Evropska unija" koja je lebdela nad Srbijom, dobiće svoj praktični izraz sledeće nedelje sažet u bestijalnoj i zvaničnoj uceni Brisela - nema ništa od članstva u EU dok ne priznamo lažnu državu i pomirimo se sa njenim članstvom u UN.
17. 04. 2024. u 12:00
ZAŠTO SU BRUTALNO UBIJENI? Igora odgajali psi na ulici - zaboravio maternji, kad su im ga "oduzeli" DOŠLI ISPRED SIROTIŠTA i danima čekali
TUŽNA priča dečaka koji je prošao pakao na zemlji zbog svojih roditelja i dede alkoholičara. Morao je da prosi i živi na hladnoj ulici, a danas je živ zahvaljujući Džesi, Gogi, Maši i Sevi.
16. 04. 2024. u 14:14
Komentari (0)