PUTNICI I STIŽU, ALI KOFERI TEŠKO: Letnja sezona u avio-saobraćaju protiče u znaku neisporučenog prtljaga

S. BULATOVIĆ

09. 07. 2022. u 09:00

KAŠNjENjA, otkazani letovi, zagubljen prtljag - obeležili su avio-prevoz ovog leta.

ПУТНИЦИ И СТИЖУ, АЛИ КОФЕРИ ТЕШКО: Летња сезона у авио-саобраћају протиче у знаку неиспорученог пртљага

Foto: Piksabej

Znatno češće nego ranijih godina pokazalo se šta znači kada neko iz ovog, obično uigranog, lanca usluga omane. A maši pre svega razređeno osoblje aerodroma širom sveta.

Naši putnici, ako su uspeli da otputuju planiranim letom, po povratku prtljag čekaju i čitavu nedelju. Upućeni upozoravaju da će ovaj haos i iskakanje iz reda pratiti čitavu letnju sezonu. Nešto pouzdanijoj usluzi putnici mogu da se nadaju u vremenu manje frekvencije letova.

Marija A. iz Beograda samo je jedna od verovatno desetine putnika koji su ovih dana stigli kući mnogo pre prtljaga:

- Presedala sam u Frankfurtu, ali sam, zbog kašnjenja prvog leta, propustila polazak za Beograd. Uspela sam da se ukrcam na sledeći let, ali mesta je bilo samo za ručni prtljag. Kofer je ostao u Frankfurtu i rekli su da će stići. Prošlo je sedam dana i još ga nema.

Iz Aerodroma "Nikola Tesla" odgovaraju da određena količina prtljaga sa letova stiže u periodu do sedam dana, što je duže od uobičajenog roka.

- Sve nadležne službe na aerodromu i u avio-kompanijama ulažu dodatne napore da se zakasneli prtljag isporuči u najkraćem roku - kažu u Aerodromu "Nikola Tesla".

- Što se tiče dolazećih letova, najčešći razlog neprispeća prtljaga je kratko vreme presedanja između dva leta na tranzitnom aerodromu, dok putnici koji odlaze konkretno iz Beograda izuzetno retko otputuju bez prtljaga. Sve neprispele prtljage Aerodrom potražuje tokom pet dana od prijave i formiranja zapisnika. Nakon tog perioda, traganje za prtljagom prelazi u nadležnost avio-kompanije čije usluge je putnik koristio, pa se može obratiti avio-kompaniji.

Značajne probleme u poslovanju ima i "Er Srbija". Kažu da su skoro sva kašnjenja njihovih aviona posledica problema na aerodromima do kojih lete.

- Situacija u putničkom avio-saobraćaju je u ovom trenutku do te mere izmenjena da se kašnjenje do jedan čas više i ne smatra kašnjenjem, već počinje da se podrazumeva, što inače do sada nikako nije bio slučaj u civilnom vazduhoplovstvu - kaže Boško Rupić, direktor za komercijalu i strategiju "Er Srbije".

- Prema procenama većine stručnjaka za ovu vrstu saobraćaja, smatra se da će problemi u avio-saobraćaju, kašnjenja i otkazivanja letova potrajati do kraja letnje sezone. Kada se letnja sezona završi, avio-kompanije, ali i druge firme koje su deo sektora, moći će da svedu račune i da izračunaju kolike gubitke su imale. Sva kašnjenja i otkazivanja dovode i do povećanja žalbenih zahteva putnika, ali je o pravim efektima još uvek rano govoriti.

Avio-kompanije imaju tačno isplanirane resurse za obavljanje planiranog saobraćaja, kada je reč o avionima, ali i o letačkim i kabinskim posadama.

- Avio-kompanije ne mogu da imaju neograničeni broj rezervnih posada, koje bi mogle da pokriju veliki broj neregularnosti u saobraćaju - dodaje Rupić. 

VRAĆAJU LjUDE, A PRAZNA SEDIŠTA

"ER Srbija" je zbog najave sa londonskog aerodroma "Hitrou" da usluga u pojedinim terminima neće biti moguća, bila prinuđena da otkaže popodnevne letove subotom i nedeljom. I amsterdamski "Šipol" zahteva da smanje broj sedišta u ponudi.

- Usled limitiranja broja putnika po letu, dolazi do još jedne apsurdne situacije - pojedinim prekobrojnim putnicima sa kupljenim kartama ukrcavanje će biti uskraćeno u slučaju popunjenosti aviona preko dodeljene kvote za konkretne dane, iako će na tim letovima zapravo ostati prazna sedišta - ističe Boško Rupić. 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KNAUS: Francuska i Nemačka blokiraju glasanje o Prištini u Savetu Evrope, Vučić efektno apelovao na Makrona