KOD MAJSTORA NA CRNO NEMA REKLAMACIJE: Dejanu Markoviću fasadu ofarbali različitim nijansama, a betonska ploča i izolacija popucale
GRAĐANI koji angažuju majstore koji rade na crno nisu zaštićeni zakonom ukoliko zanatlija napravi neku štetu, niti mogu da reklamiraju uslugu.
Svoja prava mogu da ostvare jedino ukoliko su uposlili radnike sa registrovanom firmom. U tom slučaju su majstori dužni da za svoje radove i popravke obezbede potrošačima garanciju od dve godine. Račun je dokaz da je zanatlija u tom periodu odgovoran za pruženu uslugu i građani mogu da je reklamiraju ako nisu zadovoljni.
Zato potrošači prvo treba da provere da li majstori legalno rade, kako ne bi završili sa problemom koji ima čitalac "Novosti" Dejan Marković. On je angažovao radnike na crno za adaptaciju kuće od 200 kvadrata. Za to im je, uredno, u skladu sa dogovorom isplatio oko 12.000 evra. Međutim, dobio je fasadu koja je ofarbana u različitim nijansama, popucalu betonsku ploču i napuklu izolaciju.
- Već četiri meseca ih jurim i ne uspevam da rešim problem - kaže Marković. - Nisam razmišljao da li su registrovani ili nisu, jer do majstora se, ionako, teško dolazi. Ljudi čekaju mesecima. Očekivao sam fer odnos, da će, ako su napravili greške, to i ispraviti. Oni rade već godinama na crno i nastaviće. Ko zna koliko ljudi je oštećeno.
U Nacionalnoj organizaciji potrošača ističu da u ovoj situaciji, Marković može samo privatno da tuži majstore ili da ih prijavi tržišnoj i poreskoj inspekciji.
- U slučaju da ih prijavi neće moći da ostvari nikakvu naknadu, već će samo majstori biti kažnjeni - objašnjava Jovanovićeva. - Savet potrošačima je da prvo provere da li su radnici registrovani. Takođe, pre obavljanja radova treba od majstora da traže specifikaciju, kolika je cena njihovih usluga da se ne bi iznenadili.
Ona naglašava da su zanatlije u obavezi da daju račun za obavljeni posao i da je to garancija potrošačima da u naredne dve godine, ako nisu zadovoljni uslugom, mogu da je reklamiraju. Ukoliko majstor ne ispunjava ovu obavezu ili neosnovano skrati rok garancije, potrošači mogu da ga prijave tržišnoj inspekciji. Građani koji angažuju majstore na crno, kako ističe, to rade na sopstveni rizik.
BEZ DOGOVORA SLEDI SUD
POTROŠAČI u određenim situacijama imaju pravo da traže i naknadu materijalne štete koja nastane tokom izvođenja radova, ako su angažovali registrovane majstore koji su im izdali račun za obavljeni posao - ističe Nikica Jovanović iz NOPS-a. - Ukoliko se ova kompenzacija ne dogovori sa radnikom, onda jedino sudskim putem može da se ostvari.
SAVET
GRAĐANI mogu da pokušaju da se zaštite od bahatosti neregistrovanih radnika, tako što neće platiti ceo iznos dok sav posao ne bude gotov. U zavisnosti od visine duga majstorima, može da postoji nada da će popraviti šta su zabrljali. Ipak, najsigurnije je raditi sa registrovanim zanatlijama.
STEPA KOD JEDRENA OSVETIO UGLjEŠU I VUKAŠINA: Pre 85 godina u Čačku preminuo vojvoda Stepa Stepanović, veliki srpski vojskovođa
BRIŽLjIVO upakovane dve nagorele voštanice i jedna raskošna osmanska sablja pronađene u skromnoj sobi Stepe Stepanovića posle njegove smrti 27. aprila 1929. otkrile su da veliki vojskovođa nije smatrao pobede na Ceru i Solunskom frontu najvažnijim bitkama koje je vodio, već osveta srednjovekovnih srpskih vitezova izginulih u Maričkoj bici.
28. 04. 2024. u 06:30
REZOLUCIJOM O SREBRENICI PRIKRIVAJU SVOJE ZLOČINE: Nemačka istorijski falsifikat potura na godišnjicu oslobođenja Dahaua, fabrike smrti
NEMAČKA koja je glavni sponzor sarajevske „Rezolucije o Srebrenici“ pokušava da progura taj cinični istorijski falsifikat kroz Generalnu skupštinu UN u vreme jedne tragične godišnjice, oslobođenja koncentracionog logora Dahau, nespornog svedočanstva o najvećem genocidnom programu u istoriji čovečanstva čiji je autor – Nemačka.
28. 04. 2024. u 07:00
IZBACIO JE IZ STANA ZBOG DRUGE: Kako je pukla veza Katarine Radivojević i Olivera Mandića
NjIHOVA desetogodišnja veza se rasula u paramparčad kad se u životu Olivera Mandića pojavila 22 godine mlađa dama.
28. 04. 2024. u 12:13
Komentari (0)