NOSTALGIJA Ovo su bili najtraženiji proizvodi u Kruševcu pre jednog veka: Sapuni, moda i "proricanje sudbine" (FOTO)

S.BABOVIĆ

02. 05. 2023. u 09:48

VINA,sapuni, odeća, lekovi i kozmetički preparati bili su najoglašivaniji proizvodi i između dva svetska rata u Kruševcu.

НОСТАЛГИЈА Ово су били најтраженији производи у Крушевцу пре једног века: Сапуни, мода и прорицање судбине (ФОТО)

Foto:S.Babović

Proizvođači proizvoda za negu žene oduvek su obećavali lepotu i mladost i upotrebu bez posledica. Tako davne 1941.godine parfimerija „Lejdi“ Perić i Kozić reklamira kremu za lice sa tekstom  “Gospođo, za Vaše lice koje Vam je toliko drago oprobajte samo jednu teglicu Greta krem, koja ne sadrži ničega škodljivog".

-Podrum Đoke invalida ima najbolje i najjefitnije vina i sve vrste rakije - glasi jedan od oglasa, između onih koji poreporučuju aspirin, energetske lekove,ali medikamente sa porukama da “nervozni rano umiru”.

Oglašavale su se i vračare, gatare i druga lica koja proriču sudbinu, o čemu svedoči tekst oglasa: “Vezuv, pomoću hirosofije i grafologije čita prošlost, sadašnjost i budućnost”. U oglasima od Prvog do Drugog svetstkog rata nalaze se advokatske usluge, bioskopski repertoar, moda, oglašivači u prometu odeće, usluge fotografskih ateljea i radnji, robna kuća “Luvr”, “pomodne trgovine” kod “Afrikanca” i kod “Amerikanca”, trgovine Milutina Arsića, Braće M.Rajković,frizerske radnje, hotela i kafana, vode, izbori za mis, maskenbali, lutrije, vašari, radio aparati ,kaladonti.

Poseban segment,kako je pokazalo jedno naučno istraživanje “Oglasi u kruševačkoj periodici između dva svetska rata” stručnjaka kruševačke biblioteke su i privatne stručne usluge. Čitamo da je “diplomirani učitelj igranja iz Beograda, Milorad Dimitrijević došao u Kruševac i počeo sa davanjem časova iz najmodernijih i najnovijih igara”.

-Časove drži pojedinačno po sporazumu – stoji u jednom od oglasa. - Za uslove i ostalo obratiti se g. Dimitrijeviću u hotelu “Braće Ljotić”.

Kruševljani su na oglase nailazili u tri lista: “Kruševačka oblasna samouprava”(1927-1929), “Kruševački glasnik”(1927-1941) i “Jugoslavija” (1929-1933). Objavljivani su uglavnom na četvrtoj strani, osim u vreme praznika kada bi se preselili i na druge delove lista. Sto godina pre društvenih mreža, uz neke oglase bio je i mali crtež “kažiprsta” : znak da na sadržaj treba da se obrati pažnja.


 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KADA JE RAK PLUĆA IZLEČIV? Doktorka Đurđević dala odgoor na pitanje o strašnoj bolesti (VIDEO)