TROBOJKA U PLJEVLJIMA: Lekić apeluje da se na zgradu Opštine vrati stara zastava

M.D.

25. 06. 2021. u 20:04

NOVA srpska demokratija Pljevlja podnela je zahtev predsedniku opštine Pljevlja, Igoru Goluboviću i predsedniku Skupštine opštine Pljevlja Dragiši Sokiću za isticanje trobojke na zgradama opštine Pljevlja i Skupštine opštine Pljevlja tokom državnih praznika (21. maj i 13. jul), ali i za vreme određenih praznika koji zauzimaju posebno mesto u srpskom narodu.

ТРОБОЈКА У ПЉЕВЉИМА: Лекић апелује да се на зграду Општине врати стара застава

M. Drobnjak

Tim povodom, predsednik OO Nove srpske demokratije Pljevlja, Milan Mijo Lekić, istakao je da je Nova srpska demokratija, kao vodeći politički predstavnik srpskog naroda u Crnoj Gori, tokom celog svog trajanja na političkoj sceni, blagovremeno ukazivala na različite oblike diskriminacije sa kojima se suočavaju Srbi. 

-Srbi su diskriminisani i po pitanju ispoljavanja nacionalnih simbola. Ustav Crne Gore, Zakon o izboru, upotrebi i javnom isticanju nacionalnih simbola, kao i Zakon o manjinskim pravima i slobodama u potpunosti prepoznaju i afirmišu pravo na slobodno isticanje nacionalnih simbola za manjinske narode. Međutim, za razliku od njih, srpski narod, uprkos činjenici što predstavlja konstitutivni i državotvorni faktor istorijskog trajanja ove države, nalazi se potpuno u podređenom položaju, jer, njegovi nacionalni simboli su u potpunosti marginalizovani kada je u pitanju zvanična državna politika; dok, u slučajevima Tuzi, Ulcinja, ali i nekolicine crnogorskih opština, gdje se, bez ikakvih zakonskih prepreka ističu zastave većinskog albanskog stanovništva, vidimo da su potisnuti i u odnosu prema manjinskim narodima- poručio je Lekić, apelujući da se trobojka istakne za Vidovdan (28. jun), a potom i na Svetu Petku (27. oktobar) i Savindan (27. januar).

-Verujem da ne bi trebalo nikome, a pogotovo njima dvojici, posebno pojašnjavati zbog čega su ova tri praznika uzeta za primer. Naša molba ima i istorijsko utemeljenje, ali i uporište u aktuelnoj društveno-političkoj praksi. Opštepoznata je činjenica da je trobojka imala status narodne zastave u Crnoj Gori, da su brojne svečanosti – poput krunisanja kralja Nikole I Petrovića Njegoša, obilježavane upravo u znaku trobojke, da je tradicionalna narodna nošnja u Crnoj Gori trobojna i tako dalje. O zastupljenosti trobojke u Crnoj Gori govorili su mnogi putopisci i hroničari, dok je njena upotreba definisana i Ustavom za Knjaževinu Crnu Goru iz 1905, gdje u članu 39 doslovce stoji: "Narodne su boje: crvena, plavetna i bijela". Njena upotreba bila je afirmisana i u Kraljevini Jugoslaviji, socijalističkoj Jugoslaviji, Saveznoj Republici Jugoslaviji, pa sve do 2004. godine, kada su tadašnje vlasti donele odluku u promeni državne zastave- istakao je Lekić, podsećajući da je, prema poslednjem popisu stanovništva, u Pljevljima živi 57,07 odsto Srba, dok srpskim jezikom govori 67,52 odsto građana Pljevalja.

-Simboli veličanstvenih litija u organizaciji Srpske pravoslavne crkve, kao primer najmasovnijih skupova u istoriji naše opštine, bile su upravo trobojke, dok su u Pljevljima nikle na desetine i stotine grafita i murala sa trobojkama. Verujem da će ove činjenice, uz primer Berana, a od nedavno i Budve - opština koje su uvele praksu isticanja trobojke, dodatno ohrabriti gospodu Golubovića i Sokića da postupe u skladu sa sveopštim očekivanjima ogromne većine Pljevljaka, koji svakodnevno izražavaju želju da se trobojki vrati status kakav ona zaslužuje- zaključio je Milan Mijo Lekić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)