СРЕДЊОШКОЛЦИ НЕ ЗНАЈУ ДА ЧИТАЈУ И МНОЖЕ: Да ли ће просветари да се боре за квалитетније образовање?

Бранка Борисављевић

18. 11. 2021. у 12:00

ГОДИНАМА уназад просветне власти образовним реформама желе, како кажу, да побољшају квалитет образовања.

СРЕДЊОШКОЛЦИ НЕ ЗНАЈУ ДА ЧИТАЈУ И МНОЖЕ: Да ли ће просветари да се боре за квалитетније образовање?

Новости

Исход бројних измена закона, анализа, семинара, усавршавања, промена наставних планова и уџбеника јесте - вишак одличних ученика и мањак знања. Из године у годину у дневницима, и у основним и у средњим школама, све је више незаслужених петица и четворки. Многи од тих "одликаша" не би прешли праг знања ни на лакшем тесту општег образовања.

Минут до 12 је да надлежни нешто предузму, како би се бар донекле ублажило катастрофално стање у нашим школама. Како се не би више догађало да у средњој школи ђаци не знају да читају и множе. Део кривице сносе сви у образовном систему.

Наставницима су, чини се, битне само плате. Нема енергије, ентузијазма, само пука "екс катедра", да се одржи час и упише оцена. Да се не би замерили родитељима, али и сачували "углед" школе. Као да право знање ученика није њихов лични успех. Додуше, и њима су руке везане, па и кад питају ђака што није урадио домаћи, на "мети" су јер крше дечја права.

Ипак, то свакако није оправдање за бесомучно поклањање оцена. Некада се у школи одговарало, наставник пропитивао, ђаци излазили на таблу, објашњавали... "Савремена" школа донела је да ученици све мање причају, а све више заокружују неки од понуђених одговора. Уместо у свескама решавају задатке на таблетима, читају електронску лектиру.

Деца не знају да се изражавају, не дискутују на часу.

Већ довољно лошу ситуацију у образовању, додатно је искомпликовала корона. Школе улазе у трећу годину рада у ненормалним условима. Комбинована и онлајн настава допринела је да деца изгубе радне навике, а маме и тате пруезму улогу учитеља. Гордијев чвор (не)знања тешко ће се размрсити. Али, вреди покушати.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)