ОД НАПЛАТЕ ПОБЕГЛО 4.376 ВОЗАЧА: У протеклих пет година број одбеглих возила са коридора се преполовио али их и даље има доста

З. Радовић

05. 03. 2021. у 12:00

ОД НАПЛАТЕ ПОБЕГЛО 4.376 ВОЗАЧА: У протеклих пет година број одбеглих возила са коридора се преполовио али их и даље има доста

Архива

БРОЈ возила која на српским ауто-путевима нису платила путарину у протеклих пет година се готово преполовио, али и даље има оних који покушавају да се возе бесплатно.

Јавно предузеће "Путеви Србије" је лане забележило 4.376 одбега са наплатних станица, док их је 2015. године било чак 7.899. Мобилне екипе овог јавног предузећа су дуж коридора током прошле године откриле и 35 дивљих излаза.

- Учесници у саобраћају злоупотребе врше на различите начине, као што су одбези на наплатној станици непрописном вожњом иза возила које је уредно платило путарину, одбег кроз "дивље излазе" разграђивањем заштитне еластичне ограде како би се возила искључила са ауто-пута без плаћања путарине - наводе у "Путевима Србије". - Дешава се и да избегавају наплатне станице вожњом у супротном смеру или полукружним окретањем на ауто-путу, а има и злоупотреба дозвола за бесплатан пролазак, као и уређаја за електронску наплату путарине.

Шуњање иза возила које је платило путарину на наплатној рампи специјалност је возача аутомобила и у овој категорији је забележен највећи број одбега, чак 4.132. Једноставно прилепе се уз возило које је платило и прођу. Путарину је на овај начин лане избегло да плати и 49 аутобуса и 67 камиона.

На српским ауто-путевима прошле године је путарину платило 48.787.560 возила. У "Путевима" наводе да је предузимањем различитих мера Србија обезбедила место међу земљама које имају највећу наплативост путарине у 2020. години, јер је она била 99,93 одсто.

- Сектор за наплату путарине за сваки регистровани одбег, покреће поступак за надокнаду причињене штете, а Служба за накнадну наплату путарине корисницима ауто-пута, који нису платили, испоставља рачуне, односно опомене који поред основног дуга за неплаћену путарину, садрже и трошкове ванредног поступка, као и камату на јавне приходе - објашњавају у "Путевима". - За све учеснике у саобраћају који на овај начин не измире своја задужења, покреће се законом предвиђен поступак.

У "Путевима" сматрају да је постављање камера на деоници ауто-пута Е-75, Београд-Ниш једна од мера којом ће се повећати наплативост и смањити могућност одбега кроз дивље излазе. Камере су постављене на порталима дуж деонице и бележе кретање возила. Даљом анализом података у централном систему региструју се сва возила која су се укључила на ауто-пут, али се са њега нису искључила у року од 24 часа, односно детектују се секције између портала на ауто-путу где су учесници престали да га користе.

ВИШЕСТРУКА ШТЕТА

У "ПУТЕВИМА" истичу да неодговорни учесници у саобраћају разграђивањем ограде на ауто-путу стварају велики ризик за безбедност у саобраћају. Такође, овакви прекршаји представљају велику материјалну штету за ово предузеће.

- Сви дивљи излази затварани су одмах по откривању и поднете су пријаве МУП-у - наводе у "Путевима". - Служба за накнадну наплату је за све регистроване одбеге кроз дивље излазе покренула поступак накнадне наплате путарине, а информације о прекршиоцима су достављене МУП-у на даљу надлежност.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)