АСФАЛТ И ПРУГА ПРВА СПОНА: Београд и Приштина већ поставили темеље за обнављање саобраћајних веза (МАПА)

С. БУЛАТОВИЋ

04. 09. 2020. у 22:33

АСФАЛТ И ПРУГА ПРВА СПОНА: Београд и Приштина већ поставили темеље за обнављање саобраћајних веза (МАПА)

Фото: В. Н.

БЕОГРАД и Приштина од почетка ове године интензивније договарају успостављање саобраћајних и инфраструктурних веза.

Оне ће, када се начелни договори преточе у дела, омогућити бржи проток робе, али и људи. Трасирање будућег ауто-пута, који ће повезати Ниш и Приштину, траје дуже. За ову саобраћајницу већ је договорен и финансијски оквир. Зацртани су и рокови почетка градње.

У само недељу дана, почетком ове године, две стране су на иницијативу Ричарда Гренела, изасланика за дијалог америчког председика, потписале писма о намери чиме су исказале декларативну спремност и да се обнове давно прекинуте саобраћајне везе. Назире се поновно успостављање авио-линије. Кад год да крене, водиће је "Еуровингс". На најдаљем штапу делује враћање возова на старе колосеке. Сада стижу до Косовске Митровице и Мердара, али је пуно посла пре него што воз из српске престонице стигне до Приштине.

САОБРАЋАЈНИЦА ДУГА 77 КИЛОМЕТАРА: ГРАДЊА АУТО-ПУТА ОД ПРОЛЕЋА

ИЗГРАДЊА будућег ауто-пута Ниш-Мердаре, дугог 77 километара, почеће деоницом од Ниша до Плочника. Јавни позив за извођача и надзор над радовима на овом делу могао би да се распише већ за који месец. Тако је недавно најављивала министарка грађевинарства Зорана Михајловић. Ова два места повезиваће саобраћајница дуга 33 километра, а сами радови на њој се очекују најкасније на пролеће следеће године.

Србија је већ склопила уговор са Европском унијом која нам за овај пројекат поклања 40 милиона евра. Склопљен је уговор са Европском инвестиционом банком на 100 милиона евра, а спрема се и уговор са Европском банком за обнову и развој вредан 100 милиона евра. Сав овај новац потребан је за први део пута, до Плочника, чија би градња требало да траје две и по године.

Процењена вредност друге трасе овог ауто-пута од Плочника до Мердара на административној линији са Косовом од 44 километра износи око 570 милиона. Косовска страна је своју деоницу ауто-пута од Приштине до Мердара углавном завршила. Повезивање Ниша и Приштине Србији ће приближити излазак на албанску луку Драч.

Фото В.Н.

ЖЕЛЕЗНИЧКА ВЕЗЕ ОМОГУЋИЋЕ БРЖИ ПРОМЕТ РОБЕ: ДО ПРИШТИНЕ 366 ИЛИ 388 КИЛОМЕТАРА

БЕОГРАД и Приштина су писмом о намерама, потписаним у фебруару, потврдили су вољу да се између два града успостави и железнички саобраћај. Када то једног дана буде реализовано, како су рекли наши званичници, обновиће се железничке пруге између Приштине, Подујева и Мердара и даље према Нишу. Циљ је да роба из централне Србије брже долази на Косово, као и путници.

Железничка веза је могућа преко два правца - Мердара или Краљева. Први правац би могао да буде пруга Београд-Лапово-Крагујевац-Краљево-Приштина, која је дуга 366 километара, а други - пруга Београд-Лапово-Ниш-Дољевац-Куршумлија-Приштина, у дужини од 388 километара.

На првом правцу се железнички саобраћај сада одвија до станице Косовска Митровица север. На другом, возови иду до Мердара. Пруга од Мердара до административне линије је непроходна, јер је тунел на самој граници урушен 1999. године у бомбардовању.

УВЕЛИКО СЕ ПЛАНИРА ОБНОВА АВИО-САОБРАЋАЈА: НА ЛИНИЈАМА "ЛУФТХАНЗИНИ" АВИОНИ

Фото:АП

СА "Луфтханзом" је у јануару потписано писмо о намерама које би требало да омогући обнову авио-линије Београд-Приштина после више од 20 година. На релацији Београд-Приштина, када обе стране отклоне све препреке, летеће авиони превозника "Еуровингс", који је у саставу "Луфтханзе".

Званични Београд тада је најавио да ће о томе обавестити и Унмик и Кфор који су, по Резолуцији 1244 Савета безбедности УН и по Војно-техничком споразуму, задужени за контролу и координацију у име Србије у ваздушном простору Србије на Косову.

Председник Србије Александар Вучић објаснио је тада да није било могуће да линију обнови "Ер Србија", јер би "морала да потпише сва документа са државом Косово" и тиме бисмо "признали да доњи ваздушни слој више није под нашом контролом".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)