НОВА ОДЛУКА ВЛАДЕ: Ауто-пут Карађорђе повезаће ЦЕЛУ СРБИЈУ, а ево како ће да изгледа (МАПА)

В. Н.

30. 07. 2020. у 22:55

НОВА ОДЛУКА ВЛАДЕ: Ауто-пут Карађорђе повезаће ЦЕЛУ СРБИЈУ, а ево како ће да изгледа (МАПА)

Фото: Архив Новости

ВЛАДА Србије је донела одлуку о изради пројекта изградње новог ауто-пута "Вожд Карађорђе".

Ова саобраћајница имаће два крака, који ће се са "Милоша Великог" у Лајковцу и Коридора 10 код Младеновца спојити у Орашцу, а даље ће водити преко Тополе, Раче, Свилајнца и Деспотовца све до Бора.

 

Председник Александар Вучић је најавио да почиње припрема документације за изградњу нове саобраћајнице која ће повезати централни део Шумадије са истоком Србије. Вучић је истакао да се тренутно у нашој земљи граде три ауто-пута - Моравски коридор, Рума - Шабац и Кузмин - Сремска Рача, а да је већ у припреми документација за радове од Ниша до Плочника, као и на Фрушкогорском коридору.

Председник је рекао да ће у наредном периоду Србија интензивно радити на великим инфраструктурним пројектима, путевима, обнови железничке мреже, као и канализационој мрежи.

У плану и изградња пута од Пожаревца до Доњег Милановца

- Завршен је Коридор 10, као и Коридор 11 који иде ка Црној Гори. Сада ћемо градити неколико попречних путева кроз нашу земљу. Повезаћемо брзом саобраћајницом Сомбор и Кикинду - казао је председник. - Радиће се и нови пут од Пожаревца, преко Голупца до Доњег Милановца. У подручју Голупца треба да настане права туристичка мека.

Председник је најавио и окончање неколико пројеката чија изградња је у току, а међу првима би требало да већ следеће године буде готова деоница ауто-пута од Прељине до Пожеге. Крај 2021. године је и термин за завршетак радова на брзој прузи између Новог Сада и Београда, када би возови требало да стижу од једног до другог града за 27 минута.

У плану је и да до децембра почну радови на хиљадама километара локалних путева.

- То је оно што је другачија Србија и део пројекта 2025. - поручио је Вучић. - У регионалне и мање путеве ће бити уложено између четири и пет милијарди.

Председник је истакао и да су у току преговори са партенима за изградњу брзе пруге Београд - Ниш, од око 240 километара, којом ће се брзином 200 на сат стизати за сат и по времена.

Новости

- Ако се убрзо заврши потписивање уговора, тај пројекат треба да буде готов до краја 2023. године - рекао је Вучић. - Са европским и руским партнерима ћемо ући у преговоре за изградњу пруге Ниш-Прешево, јер је значајно да имамо комплетну пругу са Северном Македонијом. Кроз Грделицу ће бити брзина око 120 километара на сат, а тај пут ће бити за три сата краћи него преко Бугарске, што би нашу земљу економски драматично ојачало.

На прузи Београд-Бар реконструисана је деоница Ресник - Ваљево, а има још око 200 километара до Врбнице на граници са Црном Гором, што ће коштати 450 милиона евра. Вучић је напоменуо да је циљ Србије да постигне најбољу цену и подигне железницу и за путнички и за теретни саобраћај.

Градиће се и брза саобраћајница Сомбор - Кикинда

Председник је најавио да се ускоро креће са уговором за изградњу канализационе мреже и пречишћавање отпадних вода. У 70 општина и градова ће добити канализацију, а тај пројекат вреди око три милијарде евра.

ПЕТЉА У ОРАШЦУ

ПРОЦЕЊУЈЕ се да ће нова саобраћајница бити дуга око 245 километара и да ће имати седам петљи, преко којих ће бити повезана са свим општинама и градовима кроз које пролази. Први корак је израда планске и пројектне документације. Траса новог пута је исцртана на основу Регионалног просторног плана за подручје Шумадијског, Поморавског, Рашког и Расинског управног округа.

Прва петља биће у Орашцу, где је Карађорђе подигао Први српски устанак, а друга у Тополи. Ауто-пут ће пролазити и кроз Вишевац, родно место место вожда Карађорђа. Даље траса иде кроз Велику Плану. Одатле ће ићи у Свилајнац и даље кроз Деспотовац стиже до Бора.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (11)

Bonaparta

30.07.2020. 23:42

Do Predejana može da se napravi dvokolosečna pruga sa brzinama do 200 kn/h od Predejana prugu treba dići na most tj.na stubove i napraviti prugu u dva nivoa i tako je izvući do Bujanovac, a od Bujanovac do Preševa postoji tkz.Preševska dolina i može se vući drugi kolosek, a postojeći remontovati za velike brzine tako da celim koridorom 10 imamo prugu sposobni za velike brzine. Potom dogovoriti sa Makedoncima da naprave od granice tih 70 km takođe za brzinu od 200 km na sat. Putovanje Skoplje Beograd trajalo bi maksimalno 3 do 3,5 sati.

Ana

30.07.2020. 23:47

A sta je sa povezivanjem Valjeva I Loznice?. Nema ni autobuskog saobracaja izmedju ta dva grada a da I ne spominjemo o nekoliko pokusaja tzv. Gradnje zel. Pruge izmedju istih. Gradimo puteve , a nemamo razvijen medjugradski autobuski I zel. Saobracaj vec godinama???..Do pojedinih sela se ne moze doci osim.privatnim kolima. Da li svi imamo kola?.Kako otici I uradili nesto u malim.mestima ako nemamo prevoz pa maker I za vikend?.Zar se tako misli na nasu poljoprivredu?.Zato kada uradite puteve, kojo povezuju gradove, organizujte I autobuski I zel. Saobracaj za ta mesta.

Dule

31.07.2020. 02:53

@Ana - Nije mi jasno dali je vlada i rukovodstvo Srbije diglo ruke od Raske oblasti? Godinama se nista nije uradilo za Rasku oblast to jest za Dezevsku dolinu za zemlju Nemanjica rodno mesto Svetog Save. Prave se iste greske kroz istoriju. Postovani predsednice morate nesto izmenit da nam se ne dogodi situacija kao sa Kosovom za nekolko godina i u Raskoj oblasti. Vi licno i vlada Srbije mozete da sprecite odseljavanje srba iz Raske oblasti. Da nebi doslo vreme da dajete duple plate u Raskoj oblasti kao sto je bilo na Kosovu da nebi Raska oblast ostala bez Srba vi to mozete da sprecite i cak da podstaknete i koji su se odselili da se vrate ponovo u Rasku oblast. Naravno da mnogo strucnih ljudi radi u vladi i pametnijih od mene koji ce naci dobra resenja za opstanak srpskog naroda u raskoj oblasti. Ja cu samo par predloga vam predlozit. Treba da ulozite novac u Dezevsku dolinu u par potrebnih fabrika gde ce moci ljudi dobro da zaradjuju. Vi treba da ulozite da zemlja Nemanjica postane turisticka atrakcija jer turisti imaju zaista sta da vide u toj regiji. Postovani predsednice godinama se ceka da Golija bude izradjena i postane jedna prava turisticka atrakcija a ima najbolji potencijal. Verovali ili ne kad narodu budete stvorili uslove za dobar zivot ostace tamo gde jeste bez obzira koje su veroispovesti. Tada ce te resiti mnogo za Srbiju. Vaznija je Golija verujte od bilo koje druge planine u Srbiji. Nadam se da ce neko procitati ovo. Spostovanjem svima vama koji vodite ovu Srbiju. Dusimir Kulundzic Dezevska dolina,

Kg

31.07.2020. 08:12

Kragujevac slepo crevo Srbije. Grad od 200 000 stanovnika bez obilaznice. Šleperi od 20 t tutnje kroz centar 24 h.Ovo što se gradi do Batočine nije auto put, to je brzi put koji se gradi već 20 godina. Na 30 km od Kragujevca prolaze 3 auto puta. Zahtevamo vezu sa Mrcajevcima i Racom!!!

Radoš Petrović

31.07.2020. 13:34

Kada će Beograd biti spojen sa petljom u Jakovu na obilaznici oko Beograda. Sada se ide 15 km zaobilazno preko petlje u Dobanovcima. Ovo je inače već ugovoreno sa Kinezima i predstavlja početni deo prve deonice od Beograda do Obrenovca, tj. od Novog Beograda do Surčina u dužini od svega 8 km kroz ravno Surčinsko polje.