ОД ДАНАС МЕТРО НИЈЕ САМО САН: Све спремно за почетак радова на Макишком пољу у Београду где започиње стратешки пројекат

Б. Борисављевић

22. 11. 2021. у 07:00

НА МАКИШКОМ пољу ће данас, пола века од првог обећања, почети изградња београдског метроа. Министар финансија Синиша Мали најавио је да је све спремно да почну радови и да је данас историјски дан који су чекале генерације наших грађана!

ОД ДАНАС МЕТРО НИЈЕ САМО САН: Све спремно за почетак радова на Макишком пољу у Београду где започиње стратешки пројекат

Макишко поље / Фото Фејсбук

Мали је истакао да су многе претходне власти имале у плану изградњу метроа, али нико никада ништа конкретно није урадио по том питању. Он је нагласио да актуелна власт већ дуго активно ради на овом капиталном пројекту који је од огромног, стратешког значаја за Београд и за Србију.

- Метро који се гради биће најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође - написао је Мали на свом "Инстаграму". - Прва линија дужине 21,1 километар са 21 станицом биће завршена 2028, а повезиваће Железник и Миријево. Друга, од Бежаније и Миријева, дуга 21 километар, имаће 23 станице, а укрштаће са на Савском тргу. Завршетак је планиран за 2030.

Увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија градског саобраћаја. Трасе метроа су усклађиване са развојем "БГ воза", а планира се увођење четири линије градске железнице и три линије приградске. Изградња метроа, који је део пројекта "Србија 2025", олакшаће живот грађанима, допринети здравијем начину живота људи, а истовремено ће утицати на раст БДП Србије, истакао је министар Мали.

Заменик градоначелника Београда Горан Весић јуче је на свом фејсбук-профилу објавио слику грађевинске табле која означава који ће се радови изводити у овој фази изградње депоа за метро. Он је навео да ће данас када почну радови, бити тачно 50 година, 11 месеци и 18 дана од првог обећања.

- За ових пола века било је добрих и лоших времена, али никада није било ни политичке одлучности, снажног вођства, пара, законских и урбанистичких предуслова да се метро гради. Сада, први пут, то имамо - написао је Весић. - Београд се захваљује председнику Вучићу зато што је стао иза пројекта изградње метроа и зато што ће Република Србија обезбедити између 4,4 и 4,6 милијарди евра за изградњу прве две линије. Београд, са највећим буџетом у историји који ће 2022. године износити 1,345 милијарди евра, сам не би могао да изгради тако брзо две линије метроа.

Како је Весић прецизирао, прво ће почети насипање Макишког поља са 1,4 милиона кубика песка на око 82 хектара:

- Након насипања почињемо да градимо конструкцију за пругу, основу депоа, аутобуски терминус, паркинг за кориснике, прву станицу, канализацију, два колектора.

ВИШЕ ОД 200 КИЛОМЕТАРА

- ДО 2028. године имаћемо 223 километра градске и приградске железнице, као и нових 42,6 километара трамвајске мреже и 130 нових трамваја - навео је Весић. - Вредност овог пројекта биће више од 1,6 милијарди евра. Људи који живе у приградским општинама имаће градски воз до Београда на сваких десет до 15 минута у шпицу и сваких 45 минута ван шпица.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више патриота за Украјину

ТЕШКЕ ВЕСТИ ИЗ ВАШИНГТОНА СТИГЛЕ У КИЈЕВ: Нема више "патриота" за Украјину

ВАШИНГТОН још нема бесплатне системе противваздушне одбране "патриот" који би могли да буду пребачени у Украјину, произилази из интервјуа са америчким саветником за националну безбедност Џејком Саливаном за МСНБЦ.

26. 04. 2024. у 19:17

Коментари (2)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!