РАДО ДИЖЕМО ОНЛАЈН КРЕДИТЕ: Од почетка пандемије короне драстично скочио број уговора на даљину са банкама

Б. Царановић

29. 10. 2021. у 10:49

БАНКЕ су са клијентима лане склопиле 71.500 уговора на даљину, што је за 62 одсто више него претходне године. Углавном се ради о кредитима, а сада је без одласка у банку могуће отворити и платни рачун и поднети захтев за платну картицу. Како у Народној банци Србије кажу, тај тренд се наставља и ове, када се све више кредита и других послова са банком обавља преко интернета и без доласка у филијалу.

РАДО ДИЖЕМО ОНЛАЈН КРЕДИТЕ: Од почетка пандемије короне драстично скочио број уговора на даљину са банкама

Фото Depositphotos

Током прошлогодишње ванредне ситуације, многи су били спречени да у филијалама обављају послове, па су скочиле трансакције на даљину. У Народној банци кажу да ову могућност закључивања уговора на даљину и коришћења видео-идентификације засада омогућава пет банака и по једна институција електронског новца и друштво за осигурање. Неколико банака је најавило увођење ове могућности у току године. Стручњаци напомињу да је уз много лоших последица које је донела пандемија, силом прилике погурана ова страна банкарског посла, од које би могли да имају користи стари, болесни, инвалиди, који и даље углавном морају сами до банке.

- У 2020. години бележимо 25.000 уговора закључених на даљину више него у 2019. години, а преко 6.000 уговора склопљено је уз видео-идентификацију корисника, што представља раст оваквих уговора од 100 одсто - кажу у Централној банци. - У 2019. на даљину су закључена 44.294 уговора о финансијским услугама између банака и клијената. Што се тиче броја уговора о финансијским услугама који су закључени на даљину електронским путем, према достављеним подацима пружалаца платних услуга, у другом тромесечју 2021. укупно су закључена 23.303 уговора, а од тога, 3.689 закључено је уз примену видео-идентификације корисника. Уговори о кредиту имају доминантно учешће у укупном броју уговора закључених на даљину.

Народна банка Србије је у претходним годинама предузела читав низ активности да би омогућила грађанима и привредним субјектима да користе најсавременије сервисе и технологије. Како објашњавају, ову опцију је омогућио Закон о платним услугама из 2014. године, а који је у примени од 1. октобра 2015. године. Затим су како објашњавају, створени неопходни услови у 2018. и 2019. години како би се идентификација клијента и уговарање платних и других финансијских услуга могло вршити без одласка у пословне просторије финансијске институције. Закон о заштити корисника финансијских услуга код уговарања на даљину из 2018. и Одлука о условима и начину утврђивања и провере идентитета физичког лица коришћењем средстава електронске комуникације су допунили ову могућност.

ОБУКА И СОФТВЕР

УСЛОВИ за обезбеђивање сигурности и безбедности процеса видео-идентификације не захтевају значајнија улагања банака, а доносе уштеде - кажу у НБС. - У начелу, банка треба да обезбеди одговарајуће софтверско решење и обучи запослене за спровођење тог процеса. С обзиром на то да овај начин идентификације клијената није обавезан на основу наших прописа, не можемо банкама да наложимо његово увођење.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)