СВАКИ ДЕСЕТИ УЧИЋЕ КОД КУЋЕ: Школе се припремају за организацију наставе, најтежи задатак распоред часова

Љ. БЕГЕНИШИЋ

петак, 14. 08. 2020. у 08:00

СВАКИ ДЕСЕТИ УЧИЋЕ КОД КУЋЕ: Школе се припремају за организацију наставе, најтежи задатак распоред часова

Фото ЕПА

НАКОН што је Министарство просвете, у сарадњи са епидемиолозима, направило план рада за наредну школску годину и у упутило га школама, директори образовних установа анализирају предлоге и разматрају који модел наставе да примене.

Пошто скоро све школе имају своје специфичности када је реч о простору и броју ђака, свака школа ће се опредељивати за модел који јој највише одговара.

Директори су задовољни што им је остављена аутономија да одлуче у складу са могућностима школе, али истичу да то подразумева и њихову велику одговорност. Највећи изазов за њих биће дељење одељења, јер тамо где има више од 15 ученика одељење се мора поделити у две групе, а велике недоумице имаће школе са великим бројем ђака, у којима нека одељења броје и више од 30 ученика.

- Одељења са више од 30 ученика делиће се такође на две групе, значи у тим изузетним случајевима моћи ће да буде по 16 или 17 ђака - поручују из Министарства просвете.

Једна од школа са највећим бројем ђака у Србији је ОШ "Павле Савић" у београдском насељу Миријево, коју похађа скоро 2.000 ђака.

МАСКЕ ЗА ЗАПОСЛЕНЕ

ШКОЛЕ имају довољно новца за куповину маски и дезинфекционих средстава, поручују из Секретаријата за образовање и дечију заштиту Београда. Од почетка године, за набавку средстава за хигијену, дезинфекционих средстава и осталих потреба школе издвојено је 923,3 милиона динара.

- Од тог новца школе ће ће набавити заштитну опрему за запослене и дезинфекциона средства за децу - каже Славко Гак, секретар за образовање и дечију заштиту Београда. - Сваког месеца се школама за те намене уплаћује 115 милиона динара, што је на годишњем нивоу око 1,4 милијарди динара. (Б. Б.)

- Ових дана састаћемо се са стручном службом и определићемо се за најбољи модел. Имамо велики број ученика, али и довољан број просторија, тако да неће бити проблема око организације наставе - каже нам директор ове школе Милан Крстић.

Он истиче да ће модел за ђаке од првог до четвртог разреда, који иду у школу пре подне, бити лако применљив. Каже да ће ђаци старијих разреда вероватно ићи наизменично у школу, и то једне недеље пети и шести разред, док ће старији слушати онлајн наставу, а следеће недеље у школу иду седми и осми, док млађи седе пред телевизором.

Да подсетимо, према подацима школских управа око 45 одсто школа неће морати да дели одељења, а то су школе у сеоским срединама, мањинске школе и оне на КиМ. Иначе, на поделу одељења доста ће утицати и изјашњавање родитеља о томе да ли ће дете слати у школу или ће оно слушати онлајн наставу, а то ће школама морати да буде саопштено током септембра. Па тако, ако у одељење иде 18 ђака, а троје деце буде учило код куће, неће бити потребе за дељењем.

- Очекујемо да ће 90 одсто деце похађати наставу у школи, а 10 одсто ће због неких хроничих болести или из страха од вируса корона часове пратити онлајн - кажу у Министарству просвете.

Александар Марков из Форума београдских гимназија каже да ће највећи проблем представљати прављење распореда часова, јер око 20 осто наставника раде у две и више школа, како би испунили норму. Он, такође, истиче да ће наставници бити преоптерећени и да ће њихова радна недеља имати више од 40 радних сати, јер се деца деле у групе, а онлајн настава мора да се одржава.

МИНИСТАР ШАРЧЕВИЋ САСТАО СЕ СА СИНДИКАЛЦИМА

НАСТАВНИЦИ НЕЋЕ БИТИ ПРЕОПТЕРЕЋЕНИ

МИНИСТАР просвете Младен Шарчевић одржао је састанак са просветним синдикатима на коме је речено да је јако важно поштовати радно време и норму просветара и да ће за то бити одговорни директори.

- Није истинита прича да наставник пре подне ради у школи са ђацима уживо, а по подне иде да ради на онлајн платформи и телевизији. Наставник који ради са групама ученика у школи тог дана је завршио своје радно време, а ученици који су остали код куће прате наставу на даљину и тако на смену. У рад млађих разреда укључиће се и додатни ресурси, као што су професори страних језика, вероучитељи, професори грађанског, а имаће подршку од стране стручних сарадника, као и од наставника који предају предмете вештина у другом циклусу образовања - рекао је министар и напоменуо да је разговарао са проф. др Данимиром Мандићем, деканом Учитељског факултета да у настави помогну помогну и студенти завршних година, као и студенти са мастер студија.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)