НА "ПРОКОПУ" КАО НА АЕРОДРОМУ: Како је изгледао први дан на железничкој станици "Београд центар" после свечаног отварања

С.В.

22. 10. 2023. у 19:39

ИЗГЛЕДА као аеродром! Ово нам је рекао готово сваки путник кога смо јуче, дан после свечаног отварања железничке станице "Прокоп", срели у новој станичној згради. Овај објекат, на који се чекало пола века, простире се на око 6.250 квадрата.

НА ПРОКОПУ КАО НА АЕРОДРОМУ: Како је изгледао први дан на железничкој станици Београд центар после свечаног отварања

Фото: D. Milovanović

Са коферима и путним торбама у рукама, ранчевима на леђима, стрпљиво су чекали у реду на неком од осам шалтера за карте, а они довитљивији пришли су самоуслужним апаратима где би им, када одаберу дестинацију и плате износ, излазила карта. Нема оног, ни старог ни младог, који је јуче ушао кроз покретна врата "Прокопа" а да није погледао 26 метара увис, до плафона станичне зграде и коментарисао како је лепо. Већина путника је и фотографисала нови објекат.

- Одушевљени смо, све је тако пространо и чисто - кажу нам Душка и Никола Катанић, који су се са трогодишњим сином упутили до Старе Пазове. - Идемо за викенд код родитеља, а када из овакве станице кренемо на перон, имамо утисак да ће нас на шинама дочекати авион, а не воз. Све изгледа светски, човек се лако снађе и нећемо се постидети пред странцима.

Репортери "Новости" јуче су на "Прокопу" срели и две Кинескиње, које нам кажу да су у Београду провеле неколико дана, а да ће викенд искористити за одлазак у Нови Сад. А одлука је пала на воз јер је, како су чуле и прочитале, најбржи и најповољнији вид превоза.

- Идемо у Нови Сад, информисале смо се пре пута и рекли су нам да је "соко" најбољи начин да стигнемо до тамо - кажу туристикиње. - Ова зграда вам је прелепа, мирише на ново, нема гужве на шалтерима, радници су љубазни, тоалети су уредни... Пропутовале смо пола света и можемо вам рећи да Београд може да парира највећим европским метрополама са оваквом железничком станицом.

Када купе карту и крену на перон, путници пролазе кроз аутоматизоване контролне баријере где очитавају карте. Ту су јуче били радници "Србија воза" како би људима показали како да скенирају папирну или електронску карту, те их усмеравали на жељене пероне.

Унутар станичне зграде "Београд центар" налазе се 14 услужних и малопродајних локала - кафићи, ресторани, пекара, киосци, апотека, пословница банке, мењачница, пулт "Србија воза"... Објекат је климатизован, биће вентилиран и грејан најсавременијим уређајима и системима са могућношћу даљинске контроле рада.

Кроз "Прокоп", који је од 2018. године главна железничка станица у престоници, дневно прође око 300 возова. Плоча на "Прокопу", односно чувена "кота 105", морала је да буде повећана за чак 50.000 квадрата, пре него што су почели радови на згради, првенствено због носивости. Градња железничке станице у Прокопу почела је пре пола века, а Одлуком Владе Србије 2020. године тај пројекат проглашен је пројектом од државног значаја и његова реализација поверена је компанији "Релвеј сити".

И Весић поранио на Прокоп

МИНИСТАР грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић отишао је јуче ујутро до железничке станице Прокоп да провери како тече први дан по отварању и да ли је све у реду. Он се фотографисао у новој станичној згради "Београд центар" и то поделио на друштвеним мрежама.

- Пре поласка у Шабац свратио сам до нове железничке станице Прокоп да видим како први дан све ради - написао је Весић уз фотографије.

Зграда је висока 26 метара, дужина кровне конструкције подужно износи 80 метара, а попречно 63 метра, а у зграду је уграђено више од 700 тона челика и 23 километра челичних профила, наводи фирма "ПСП Фарман" Београд, која је градила станичну зграду.

У реализацији пројекта је учествовало више од 20 пројектантских кућа, више од 40 извођачких организација, више од 220 радника у просеку сваког дана на градилишту, током 438 дана градње, односно више од укупно 700.000 радних сати на градилишту.

УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.