ЉУБИТЕЉИ ВИСИНА У НОВОМ ДОМУ: Аеро-клуб "Михајло Живић" из Крушевца један од најстаријих на Балкану

Софија Бабовић

24. 07. 2022. у 09:14

БИО је авио-инжењер, капетан прве класе Југословенске војске, песник и есејиста, државни стипендиста постдипломских студија на Сорбони. Стрељали су га Немци након што је одбио да буде у њиховој служби.

ЉУБИТЕЉИ ВИСИНА У НОВОМ  ДОМУ: Аеро-клуб Михајло Живић из Крушевца један од најстаријих на Балкану

Фото С. Бабовић

Када је 1943. године прекинут живот Михајла Живића, једног од најдаровитијих пилота-ловаца у историји српске војске, научника и конструктора за кога се веровало да је уочи Другог светског рата почео да ради на супернапредним летелицама, његово име није заборављено.

У Крушевцу то име чувају одавно, иако је клуб основан 1925. године, дакле нешто старији је од славног пилота. Само две године од формирања клуба, који је добио подршку краља Александра Првог Карађорђевића, почело се са школовањем професионалних авијатичара.

- Већ 1934. године клуб купује први авион "Икарус", имао је радионицу за израду авиона и крајем 30-их година конструисао мофидикацију надалеко познате "Небеске ваши" - записано је у историјату АК "Михајло Живић".

На стотине професионалаца и заљубљеника у авијацију школовало се у крушевачком клубу.

- Велики број врхунских пилота авиона, авиона једрилица, али и параглајдериста, падобранаца, моделара и моторних змајара прошло је школу у овом клубу, а многи су постали пилоти или падобранци у војсци, инжењери вазухопловства - каже за "Новости" Аца Ђорђевић, председник АК "Михајло Живић".

- Традиција једног од најстаријих клубова на Балкану није прекинута.

Фото Архив Аеро Клуба

Осамдесете године прошлог века сматрају се златним добом у историјату. Купљени су тада "пајпер суперкаб" и "вилга 80", као и две једрилице. И нису пилоти летели "само за своју душу". Неретко су помагали становништву и надлежним службама, ватрогасцима и војсци, у случају непогода.

Из ваздуха су намирницима снабдевали мештане завејаних планинских села или са неба наводили спасиоце на земљи. Били су укључени и у међународне пројекте за сузбијање беснила на територији југоисточне Европе, радили су на запрашивању против комараца, губара и других гамади.

Све донедавно, седиште Аеро-клуба "Михајло Живић" било је на локацији "Стари аеродром" на Бруском путу. Летелице су замениле прве зграде у оквиру будућег стамбено-пословног комплекса, Спортски центар "Јединство", фабрика "Кромберг и Шуберт".Авијатичари су добили ново место на Аеродрому "Росуље" отвореном пре месец дана. Надају се - трајно.

- Аеродром је перфектан, на одличној је позицији, најмање магле има током 365 дана од свих аеродрома у Србији - оцењује Аца Ђорђевић. - Ово је велико богатство за Крушевац, Србију, наравно и за наш клуб.

Фото С. Бабовић

СТАНДАРДИ ЗА ЛЕТЕЛИЦЕ

АЕРОДРОМ Росуље лоциран је на 5,5 километра од Крушевца, има писту дужне 820, ширине 23 метра, регистрован је кодном ознаком 2 Б, што значи да је намењен ваздухопловима са распоном крила до 24 метра, односно авионима спортске и генералне авијације. Управо тим стандардима одговара флота АК "Михајло Живић", чијим авијатичарима је предочено да ће на "Росуљама" бити као и ЈП "Аеродроми Србије" - домаћини.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ДА ЛИ ЈЕ ЈУТАРЊА РАКИЈИЦА ОТРОВ ИЛИ ЛЕК? Стручњак за токсикологију разбила митове (ВИДЕО)