ЗБОГОМ, УСКЕ КРИВИНЕ! Коначно завршена реконструкција последње деонице пута Нова Варош - Златар - Сјеница

Д. ГАГРИЧИЋ

01. 09. 2021. у 07:26

КОНАЧНО се и ово заврши! Нема застоја, лакше је моторизованима, а и пешаци су на стази, безбедни... - кажу, уз олакшање, возачи и путници који користе деоницу златарског пута од Браношевца до Милановца, дугу километар.

ЗБОГОМ, УСКЕ КРИВИНЕ! Коначно завршена реконструкција последње деонице пута Нова Варош - Златар - Сјеница

Фото Д. Гагричић

Ово је, од магистрале која повезује Златибор и јужни Јадран први километар пута Нова Варош - Златар - Сјеница, а последња реконструисана деоница пута првог Б реда, број 29, како се у администрацији путара и државе води ова саобраћајница.

Ужички "Путеви" су са трасе уклонили семафор који је регулисао једносмерни саобраћај и - због чекања - изазивао оштре реакције возача. А, проширење коловоза и изградња пешачке стазе, средствима путне привреде Србије, трајали су две године. Коловоз је сада, кажу путари, широк шест и по, у кривинама и метар шири, а пешаци могу да се "шире" на чак два метра.

Годинама је пут у кривинама изнад града задавао муке возачима, пре свега због успона, уског коловоза, непрегледних кривина... У зимским месецима је често долазило до застоја и стварали су се "чепови". Пешаци - ђаци и мештани из насеља Милановц, Шанац и Бабића Брдо, те гости планине - највише су стрепели од точкова камиона.

Подсетимо, пре 12 година је надомак града, на Милановцу, прекинута реконструкција пута Аљиновићи - Нова Варош. Велики цех плаћен је због недостатка пројекта и нерешених имовинских односа, што је требало да буде учешће Општине у пројекту који је финансирала Европска банка за развој...

Срећом, све је то постало прошлост, а инжењер Адмир Пурковић, који је руководилац радова, каже да су преостале неке ситнице, односно "шминкање" деонице. Уз постављање сигнализације, чека се ограда за деоницу изнад Махале, а путари су "прескочили" и изградњу пешачке стазе на Милановцу.

Фото Д. Гагричић

Иначе, пут је од великог значаја за повезивање градова Рашке области и околине, те превоз путника и робе, а посебно за туризам златарског краја. Корист ће, међутим, имати и шумарство, пољопривреда, али и остале гране привређивања.

РЕШЕЊЕ

- ЧЕКАМО одлуку локалне самоуправе са којом је већ потписан уговор, о решеним имовинским односима са власницима поседа, па да завршимо стотинак метара пешачке стазе, односно тротоара, те три стуба за јавну расвету - истиче Сабахудин Козица, директор погона ужичких "Путева" у Пријепољу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)