ТАКСИСТИ (НИ)СУ ГРАДСКИ ПРЕВОЗ: Још важи Уредба о минималним ценама из 2019.

Д. Алихоџић

23. 06. 2021. у 07:11

ЈЕФТИНИЈА вожња таксијем је од прошлог викенда у Нишу - прошлост. Јер, такси удружења су одлучила да убудуће не одобравају попуст од 20 одсто, као ни могућност да се заинтересовани возе по цени аутобуске карте, или имају бесплатну услугу.

ТАКСИСТИ (НИ)СУ ГРАДСКИ ПРЕВОЗ: Још важи Уредба о минималним ценама из 2019.

Фото: Ј. Ћ.

Нишки таксисти, а има их између 600 и 700, на овај потез су се - кажу - одлучили после најаве појачаног инспекцијског надзора и оцене да су давањем попуста кршили Уредбу о минималним ценама.

Нишлијама се овај потез није допао, па увелико траже кривца, односно оног ко је припретио таксистима да укину "дампинг" вожње, јер је у неким ситуацијама било јефтиније користити такси него градски превоз. Зато неки и упиру прст у локалну самоуправу, сумњичећи је да је иницијатор појачаних контрола и кажњавања таксиста.

Иначе, цена "старта" је 110 динара, а километра се наплаћује 40, односно 50 динара - у зависности од градске зоне. Са овим тарифама, такси услуге у Нишу су међу најповољнијим у Србији, а када се томе дода и попуст, онда је све било још повољније за муштерије.

Фото: В. Милићевић

Милан Митић, директор ЈП "Јавни превоз"

- Не знам ко је покренуо питање попуста, али је сигурно да смо радили на своју штету, јер смо возили по нереално ниским ценама. Једноставно, сви су почели да дају попусте, па је то изгубло смисао, односно цене су биле испод минималних. И ми смо били погођени пандемијом и тек сада се, после попуштања мера, ситуација нормализује. У сваком случају, нисмо били конкуренција градском превозу - каже Немања Костић из удружења "Сити такси", који сматра да у Нишу има посла за све, па чак у неким ситуацијама треба и више возила.

Исти став има и Милан Митић, директор ЈП "Јавни превоз", који сматра да они са таксистима немају додирних тачака.

- Први пут чујем да неко укидањем попуста жели да повећа број путника у јавном превозу. То није тачно. Чињеница је да је протеклу годину обележило смањење броја путника, што је погодило и таксисте, и градске превознике - закључује Митић.

ГРАД НИЈЕ ОДГОВОРАН

ДОК се таксисти прибојавају казни, Нишлије негодују, али засада само на друштевним мрежама.

Истовремено, градоначелница Драгана Сотировски каже да о томе да ли ће таксисти давати попусте, или не, не одлучује локална самоуправа, већ искључиво такси удружења.

- Минимална цена вожње таксијем у Нишу је утврђена Решењем Градског већа из 2019. и то је још на снази - тврди Драгана Сотировски.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)