АЈФЕЛОВА КУЛА, БАГЕТ И - ШТРАЈКОВИ: "Новости" на лицу места: Госте предстојећих Олимпијских игара у Француској могли би да дочекају проблеми

Пољопривредници, градски саобраћај, "жути прслуци"… Дугачак је списак незадовољних категорија друштва које би могле да ступе у штрајк током предстојеће Олимпијаде (26. јули – 11. автуст) и Параолимпијских игара (28. август – 8. стептембар).

АЈФЕЛОВА КУЛА, БАГЕТ И - ШТРАЈКОВИ: Новости на лицу места: Госте предстојећих Олимпијских игара у Француској могли би да дочекају проблеми

Фото: Горан Чворовић

Француске власти упорно позивају на разум, шаљући поруку да ће њихова земља овог лета бити под будним оком целог света, и да том приликом треба послати најлепшу могућу слику, а да локалне проблеме, незадовољства и трвења треба оставити за време пре или после Игара. Али, има оних синдикалних бораца који мисле да је управо присуство хиљада камера и армије новинара из сваког кутка планете најбољи тренутак да се њихов бунтовнички глас надалеко чује. Главни синдикат париског градског саобраћајног предузећа тако је већ званично најавио одлуку о ступању у штрајк у дугачком периоду од 5. фебруара до 9. стептембра, што, у крајњем делу овог рока, обухвата и два велика олимпијска догађаја.

Основни разлог незадовољства људи који свакодневно развозе Парижане и туристе из целог света су – мале плате. Последњи подаци показују да возачи метроа и аутобуса просечно примају 2.625 евра месечно, уз многе друге привилегије. Тражили су пораст примања од 0,9 одсто, истичући инфлацију од 4,9 одсто која, за прехрамбене производе према неким прорачунима иде и до 11,9. Одбио их је, кажу, генерални директор Жан Кастекс, донедавни француски премијер, који, како истичу, прима годишњу плату од 450.000 евра.

Може тако да се догоди да метрои и аутобуси у одређеним тренуцима остану у депоима, у тренутку када милиони људи из целог света буду нагрнули у француску престоницу. Да иронија буде већа, управо у том периоду најављено је значајно поскупљење карата, да би се надокнадио процењени трошак од око 200 милиона евра за "појачани превоз" током Игара.

Цена једне карте ће у том периоду тако порасти са 2,10 на 4 евра, док ће карнет са десет карата коштати 32 евра уместо 17,30. За приградску железницу, један тикет ће стајати 6 евра. Дневна карта коштаће 16 евра. За два дана треба издвојити 30, за три 42, а за недељу дана 70 евра. Да би се олакшао живот локалном становништву, месечна карта остаће на 84 евра, па ће вероватно многи туристи посезати управо за том опцијом.

Колико су запослени у градском саобраћају одлучни да се чује њихов глас, показује и порука косекретара солидарних синдиката јавног париског превозника Бертрана Димона.

- Обожавам спорт. Осим што сам механичар, уједно сам и спортски тренер. Али, ово је забава богатих. Ко од радника у механичарском одељењу за одржавање композиција метроа у коме радим може да плати карту да види такмичења на Олимпијским играма? Нико! Једва сатављају крај с крајем – истакао је пред камерама француске телевизије Димон, за кога, због свега што је навео, ОИ не представљају општенародне игре, истичући да чак ни волонтери неће моћи да виде надметања.

Поручио је да запослени у градском саобраћају нерадо обустављају рад, да их дан штрајка кошта дневницу, али да има оних који једва састављају крај с крајем и да спавају напољу пре него што дођу на посао. Композиције, каже, зато нема ко да вози. Ове године расписан је конкурс за 5.300 нових радних места, уз 6.600 од прошле године. Зато, каже, штрајкача пауза током Игара не долази у обзир.

- Француска хоће да покаже другу слику од оне коју цео свет гледа годинама, демонстраната које бију и прскају димним бомбама, с избијеним очима "жутих прслука". Али, очекујете ли да ћемо чекати крај ОИ да би нас после тога тукли? Радници нису глупи – истакао је Димон.

Сенатор републиканаца Филип Табаро, који је учествовао у истој емисији с њим на веома гледаној информативној телевизији БФМТВ, није успео да га убеди да би требало послати бољу слику у свет током најлепше спортске манифестације на свету коју ће посматрати четири милијарде људи, уз 16 милиона гостију. Синдикати, каже, хоће да искористе ОИ да би остварили своје захтеве. Позвао их је да сачекају материјалну корист коју ће сви заједно добити од Игара у годинама које следе.

- Да би Бернар Арно наставио да стиче још више профита – није се дао синдикалиста.

После свега, нису мали изгледи да се туристи овог лета у Паризу увере у циничну изреку да су три најпознатија симбола Француске Ајфелова кула, дугуљасти хлеб багет и штрајкови.

БОНУС САДРЖАЈ

Књига о нашем асу која је изазвала велику пажњу носи назив "Новак, париске приче". Прођите уз Новака све његове емотивне тренутке у упознајте га у једном потпуно другом светлу. На 320 страница, илустрованих до сада невиђеним фотографијама, представљен је живот славног тенисера.

Кликните ОВДЕ и поручите још данас ово ремек-дело које ће вас одвести на најславније тениске терене.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

РУСИЈА ЈЕ ЗГРОЖЕНА: Ово је најновији услов за Русе да би учествовали на Играма Париз 2024