ВАЊА КОСТИЋ, ДИРЕКТОРКА МАРКЕТИНГА ФСС, ЗА "НОВОСТИ": Србија ће у Катару играти у новим дресовима и са новим грбом

Момчило Поповић

30. 12. 2021. у 10:00

РЕПРЕЗЕНТАЦИЈА Србије играће на Светском првенству у Катару у новим дресовима и са новим грбом!

ВАЊА КОСТИЋ, ДИРЕКТОРКА МАРКЕТИНГА ФСС, ЗА НОВОСТИ: Србија ће у Катару играти у новим дресовима и са новим грбом

FOTO: M. Vukadinović

Ово на почетку разговора за "Новости" открива Вања Костић, директорка маркетинга и пи-ар службе ФС Србије. У години великог успеха и пласмана "орлова" на Светско првенство, упоредо са сјајним издањем наших репрезентативаца, Фудбалски савез и пре свега његов маркетинг-медија тим били су фантастична логистика селектору Стојковићу, Тадићу и саиграчима. Бројне активности, везане за саме утакмице, али и друштвено одговорне акције претходили су готово сваком добром резултату. Прави повод за интервју са женом чије су идеје, визија и енергија "извеле" ФСС са теразијске адресе и много видљивије него раније укључиле у друштвена збивања и маркетиншки терен.

Марко Дмитровић/ФОТО: ФСС

Директорка открива да ће "Пума", са којом наша национална асоцијација сарађује од 2018. године, промовисати нове комплете крајем маја, или почетком јуна. Истовремено, ФСС је одлучио да убудуће "раздвоји" грбове, односно заштитни амблем савеза као кровне организације и грб који краси дрес националних селекција.

- Желимо да креирамо бренд наше репрезентације. У том процесу, раздвајање институционалног грба од репрезентативног је пракса која се већ спроводи у већини европских савеза. Национални савез, као кровна институција, треба да буде представљен као модерна и ауторитативна институција. Са друге стране, грб који ће убудуће красити дрес фудбалера треба да симболизује традицију, страст, посвећеност, јединство и храброст са којим ће се навијачи идентификовати - истиче директорка маркетинга за "Спортски магазин".

ОД ДРЕСОВА - ЗА ВАЊУ МАЛОВИЋ 15.000 ЕВРА

ПРОМОЦИЈА Стеван Стојановић/ФОТО: ФСС

Фудбал у модерном облику постаје и друштвено одговорна категорија, која свој утицај усмерава на позитивна кретања и помоћ онима којима је најнеопходнија. Колико ФСС све изразитије ставља акценат на повезивање са друштвеним токовима и догађајима говори и укључивање у неколико акција:

- Прошле године смо Инфективној клиници донирали 250.000 евра помоћи у борби против пандемије. Били смо међу првима (заједно са компанијом Mozzart) који су покренули акцију прикупљања средстава за лечење мале Вање Маловић, којој је дијагностикована спинална мишићна атрофија тип 1. Том приликом, дресови играча које су носили на утакмици са Луксембургом су се нашли на међународној платформи, где су продати за више од 15.000 евра. Осим новца који је прикупљен не само овом акцијом, било их је неколико, тиме је анимирана и јавност како би се средства што пре скупила. Такође је била акција са компанијом Mozzart, где је испред "Маракане" био постављен пункт за вакцинацију и где је за сваког нововакцинисаног Mozzart донирао 5.000 динара. Преко друштвених мрежа стално радимо акције које имају за циљ прикупљање средстава. То су само неке од акција усмерених на лечење оних којима је таква помоћ неопходна - истиче директорка Костић.

"Пума" је направила истраживање шта би навијачи волели да виде на грудима наших репрезентативаца, које заједничке вредности деле и шта тај грб суштински треба да представља. Такође су темељно сагледали историју наше земље, као и грбове кроз векове.

- Ове новине само су део кампање која би требало да реафирмише култ репрезентације. Сви су видели фантастичну жељу и борбу којом су фудбалери и селектор Стојковић прокрчили пут до Катара. Тај успех је база преко које желимо још више да приближимо навијаче репрезентацији, односно да на њима буду симболи који ће љубитељи фудбала препознавати као заштитне знаке фудбалске репрезентације Србије - каже Костићева.

Стефан Радкић, члан футсал репрезентације/ФОТО: ФСС

Нова гарнитура биће урађена по сличним принципима који су са техничким партнером ФСС установљени у Кањинграду 2018. уочи Светског првенства у Русији. Тада су тренд били национални мотиви (оцила), а за гостујуће гарнитуре инспирација је био свет Николе Тесле (флуоресцентна боја грба). Нова гарнитура ће бити урађена по сличном принципу са одређеним традиционалним детаљима, укључујући и ћирилични испис као мотив. Квалитет и материјал дресова биће потпуно револуционарни.

- У продаји ће бити неколико верзија дреса који ће се разликовати у цени. Желимо да дресове репрезентације учинимо доступним за навијаче са различитом куповном моћи.

Ненад Милијаш/ФОТО: ФСС

Оно што звучи помало невероватно и што се коси са амбициозним идејама је чињеница да ФС Србије тренутно нема своју продавницу дресова и сувенира! Ко жели да купи дрес репрезентације Србије, може да га пазари у продавницама техничког партнера "Пуме", односно "Н спорта". Такозвани Фан шоп је одавно уобичајен у свету маркетинга и промоције.

- Очекујемо да ћемо ускоро од руководства Савеза добити зелено светло да се уради завршни корак за отварање редовне продавнице. Уз њу, кренуће и WEB продаја симбола ФСС и репрезентације преко интернет продавнице. Не само да ће ФСС добити на "видљивости", већ ће навијачи кроз директну комуникацију моћи да контактирају са ФСС и дају своје предлоге, мишљења... Цео тај процес мора имати континуитет, не може се са навијачима комуницирати само од утакмице до утакмице. Планирамо и да радимо на развоју одређених апликација које ће бити у истом циљу: повезивање савеза и навијача - истиче Вања Костић.

"ЏЕНТЛМЕНИ" УЧЕ ДЕЦУ ДА НАВИЈАЈУ

Душан Тадић/FOTO: ФСС

Један од пројеката намењених младима,"Навијај за Србију", покренут је почетком 2020.

- То смо урадили у сарадњи са Удружењем навијача "Џентлмени". Фудбалери су у склопу акције током квалификација за Катар обишли 15 основних школа на територији Београда, дружили се са децом и разговарали са њима на тему навијања и праве подршке тиму. Деца су
на неколико утакмица била гости ФС Србије. Акција је због пандемије морала бити привремено заустављена, али ће бити настављена.
"Џентлмени" су непрофитна организација,основана 2007, која окупља навијаче репрезентације, а циљ им је промовисање фер и спортског навијања. Занимљиво је да "џентлмени" нису у последњих 30 година пропустили ниједно гостовање репрезентације. Има их око 30, сви су породични, образовани људи које је окупио исти циљ - да навијају за Србију, али на начин да то не вређа супарнички тим или његове присталице. Те вредности преносе у склопу пројекта на младе.

- Циљ нам да најмлађи науче како да поштују своју репрезентацију и противнике. Навијачка препуцавања и прозивке су саставни део фудбалског фолклора и иконографије, али говор мржње и пропагирање било које врсте нетолеранције су ми неприхватљиви у спорту који треба да промовише праве вредности - наглашава Костићева.

Од када се репрезентација квалификовала на СП огроман је интерес компанија за комерцијалну сарадњу са ФСС, од којих неке чак и не послују на нашем тржишту. Сваки уговор је прилив, како за Савез, тако и за државу, баш као и пројекти одобрени од ЕУ, УЕФА и ФИФА.

Јована Петровић, Милица Мијатовић, Милица Костић, Тијана Филиповић, Марија Илић и Сара Цетиња на јендој од промиција/Фото: ФСС

- Често се чује да држава финансира ФСС из буџета, да "баца новац у фудбал"... Или питања "шта ће нам национални стадион", "зашто се улаже у изградњу и реновирање стадиона, уместо да се средства улажу у друге сврхе". Неистина је да држава финансира ФСС, односно да са свега неколико процената учествује у буџету нашег Савеза, а остало су погрешна или злонамерна тумачења. Србија је 2020. била на шестом месту у свету по извозу фудбалера. И то у апсолутном износу, не у процентима у односу на број становника! Испред су Бразил, Аргентина, Француска, Енглеска и Шпанија. Колико од тог новца заврши у буџету? Колики су приходи од ФИФА и УЕФА за учешће клубова и репрезентација у међународним такмичењима? Колико фудбал доприноси туристичком приходу? Колико људи запошљава фудбал и колико породица храни?! Велики део средстава из фудбала иде у буџет Србије, самим тим и у друге области живота - наглашава директорка маркетинга.

"ШКОЛОВАЊЕ" Најмлађи се уче фер-плеју и навијању за своју репрезентацију, без вређања ривала/ФОТО: ФСС

Када спонзори у егзактним подацима виде математику везану за партнерство у фудбалу, јасно им је какав је улагачки потенцијал. Такође, фудбал пружа феноменалне приче које могу бити сјајна маркетиншка платформа садашњим и будућим партнерима Савеза. Није ФСС само А репрезентација, она је круна свега, али ту су и многе друге категорије. У Србији је око милион људи директно или индиректно везано за фудбал: као професионални или аматерски играчи, тренери, деца у базичним категоријама, жене и девојчице, ветерани, рекреативци.

- Фудбал не доприноси само у финансијском, већ и у друштвено-одговорном смислу. Јер, бављење фудбалом у здравственом смислу побољшава моторику деце, превенира многе болести, одвлачи их са улице. Да би врхунски фудбал оличен кроз А репрезентацију имао квалитет, неопходна је масовност, јер из те базе добром селекцијом долазимо до квалитета. Зато смо са Министарством финансија, уз подршку УЕФА, кренули у велико истраживање о утицају фудбала на друштво. Сви ти подаци из егзактних истраживања доказаће оправданост улагања у базични фудбал и инфраструктуру. Фудбал јесте бизнис, али је и друштвено одговорна категорија. Након тога урадићемо кампању и упознати јавност шта фудбал доноси нашем друштву, јер људи углавном гледају и хватају се само за ону негативну страну. Наравно, у фудбалу има негативних појава као и у осталим областима живота, како код нас тако и свуда у свету, али сигурна сам да ова игра доноси неупоредиво више доброг него лошег и то јавност треба да зна. Фудбал мора да добије једну нову димензију - каже Вања Костић.

ПОКЛОНИ ЗА ПРИХВАТИЛИШТА

Немања Милетић/ФОТО: ФСС

Подршка најугроженијима ће увек бити у фокусу ФСС, када је друштвена одговорност у питању.

- Фудбалери су на пут у Лисабон, на одлучујући меч са Португалијом, ишли у мајицама које су осликала деца из

прихватилишта. Испоставило се да су им се посрећиле! Делегација ФСС је, иначе, била у посети прихватилишту за децу првог дана школске године и том приликом су уручени разни поклони, што ће бити пракса и убудуће. За Нову годину смо им припремили још поклона који ће малишане из прихватилишта сигурно обрадовати. За наредну годину одобрена су нам средства од ЕУ за активирање друштвено
одговорних пројеката везаних за инклузију и екологију кроз фудбал, као и укључивање младих у фудбалски живот и то не само кроз игру - каже Вања Костић.

Оно што је код нас мање познато је чињеница да је женски фудбал спорт са највећом стопом раста у свету.

- Ми смо помало конзервативна и тврдоглава средина која теже прихвата промене, па је овај спорт кренуо нешто касније да се развија код нас, иако имамо јако много успешних и талентованих играчица. У последње две године наш савез је почео много више да улаже у женски фудбал, ствара се систем, побољшавају услови, али треба времена да ствари дођу на своје место, с обзиром на то да је ова категорија била запостављена, иако се овим спортом жене баве више од 50 година. На пример, мајка Дејана Станковића је била успешна фудбалерка.

Дејана Стефановић/ФОТО: ФСС

Пролетос је ФСС креирао кампању "Фудбал је за девојчице" како би их охрабрио да играју фудбал, да добију подршку од родитеља за бављење овим спортом, као и да се разбију силне предрасуде које прате ове девојке.

- Бескрајно смо захвални Јелени Карлеуши, највећој звезди овог региона, и Душку Тошићу, врхунском спортисти и бившем репрезентативцу што су подржали своју кћерку Нику у бављењу фудбалом. Она је била изузетно важан део наше кампање. Тиме смо показали колико је подршка породице важна, а Ника је оличење једне скромне и васпитане девојчице са којом се остали могу идентификовати. Такође смо захвални премијерки Брнабић на подршци, министру Удовичићу, Олимпијском комитету и свим осталима који су подржали нашу кампању и у њој препознали много више од самог спорта. Наравно и компанији Моззарт која је као друштвено одговорна компанија направила историјски искорак и постала насловни спонзор женске лиге, као и "Јазак води" која је такође постала партнер.

ФОТО:ФСС

Ова кампања је привукла изузетну пажњу како домаће тако и међународне јавности.

- Тако смо се на јаке сугестије људи из УЕФА пријавили за УЕФА Grow награду, оскара за развој фудбала и ушли у конкуренцију међу три најбоље фудбалске кампање у Европи. Овде се не ради само о кампањи женског, већ фудбала уопште. С обзиром на то да смо с временом постали свесни шта смо и колико смо добро урадили и да су резултати далеко изнад очекиваних и да ми није познато да је икада ико нешто слично урадио, да смо добили безброј похвала од УЕФА, ФИФА и других савеза како смо урадили невероватан посао - очекивали смо победу. Међутим, жири је мислио другачије. Имам своје мишљење о томе, иако сам увек изузетно самокритична, мислим да је било незаслужено, већ последица неке инерције и добре репутације победничког савеза. Свакако, нисмо ми ово радили због некаквих награда нити је потребан било какав жири да знамо да смо урадили најбољу и најефектнију кампању, то је било више него очигледно, али свакако је велики успех, јер смо сада као савез позиционирани као неко ко ради феноменалне ствари и отвара нам врата за многе пројекте. То је оно најважније.

БОНУС ВИДЕО: ЗЛАТНА ЛОПТА ФСС: Душан Тадић прима признање од ФСС

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШОК: Карлос Алкараз избачен са турнира у Мадриду! Имитирао Надала, па морао да пакује кофере, као и Рафа (ВИДЕО)

ШОК: Карлос Алкараз избачен са турнира у Мадриду! Имитирао Надала, па морао да пакује кофере, као и Рафа (ВИДЕО)

Карлос Алкараз је на АТП Мадрид, турнир из серије 1000, стигао као двоструки узастопни шампион. На овом мастерсу је у уторак изједначио рекорд Рафаела Надала по броју узастопних победа (14), али је већ у среду елиминисан.

01. 05. 2024. у 18:13

Коментари (0)

ЊЕГОВА СМРТ СЛОМИЛА ГЛУМЦА: У сузама сваки дан, плаче од маја - показао како на мобилном чува његову слику (ВИДЕО)