БУДУЋНОСТ ЈЕ СТИГЛА: Самоходне камере-роботи у студију 11 Радио-телевизије Србије
СВАКИ сниматељ бар једном је пожелео да буде невидљив, како би, непримећен, камером бележио догађаје.
Нова технолошка достигнућа то већ омогућавају камерманима у студију 11 Медијског јавног сервиса Србије, одакле се емитује информативни програм. Кроз тај простор, крећу се самоходне камере, навођене руком "невидљивог" камермана из режије. После преласка на снимање и емитовање само у дигиталном формату, Радио-телевизија Србије је отишла корак даље и постала једина телевизијска кућа у нашој земљи која употребљава роботизоване камере, објашњава, за "Новости", директор Технике РТС Дејан Јовановић.
- Од прве половине двехиљадитих, британски Би-Би-Си, италијански РАИ и немачке телевизије АРД и ЗДФ користе такве камере. У РТС су стигле у другој половини 2020. године и у почетку су збуњивале водитеље у студију. Из њихове перспективе, роботи се сами померају лево-десно, горе-доле или напред-назад. На роботима се, поред објектива, налазе монитор промптера, популарни "идиот" и програмски монитор, а водитељ не види човека иза те скаламерије. Наравно, водитељ комуницира са камерманом, који из режије управља роботима - каже Јовановић.
ВЕЛИКИ КОРАК У РАЗВОЈУ
ДИРЕКТОРКА Продукције Радио-телевизије Србије Биљана Царевић објашњава да роботизовани систем омогућава прецизну реализацију емисије у технолошки напредном стандарду.
- Гости су импресионирани самоходним камерама, које се по шинама крећу кроз простор, јер им пружају осећај да су директни актери великог корака у технолошком развоју телевизије.
Водитељи и презентери су се можда, с временом, навикли на камере без камермана, али гостима су оне и даље необичне.
- Ваљда зато што се плаше, гости углавном не мрдају. Када све буде готово и "виде леђа" роботу, питају нас шта је то - примећује Јовановић и додаје да ове камере олакшавају реализовање креативних идеја и планираних послова.
- Будућност је стигла и тренутно је светла. Биће тако, све док робот само рачуна и предлаже човеку наредне потезе, али када робот почне да мисли...
Да није у питању никаква научна фантастика, уверава нас директорка Продукције РТС Биљана Царевић, која објашњава принцип рада.
- Када реализатори и камермани осмисле кадрове, камермани који су прошли посебну обуку, меморишу задате покрете роботизованих камера у специјализованом софтверу на рачунару. Затим, током емисије, из режије, прате спровођење задатих покрета.
Све ово, додаје Дејан Јовановић, гостима који завире у режију изгледа као играње игрица.
- Камерман седи испред џојстика и тастатуре, којима бира унапред дефинисане положаје робота, а ту је и монитор на коме прати кадрове камера са свих робота. Али, за њега то није игра.
Препоручујемо
СЛАВЉЕНА И ОКЛЕВЕТАНА: Снима се играно-документарна серија "Јованка Броз и тајне службе"
20. 03. 2021. у 11:44
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа
БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.
28. 04. 2024. у 06:30
РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти
НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.
28. 04. 2024. у 07:00
ИЗБАЦИО ЈЕ ИЗ СТАНА ЗБОГ ДРУГЕ: Како је пукла веза Катарине Радивојевић и Оливера Мандића
ЊИХОВА десетогодишња веза се расула у парампарчад кад се у животу Оливера Мандића појавила 22 године млађа дама.
28. 04. 2024. у 12:13
Коментари (0)