Они желе да буду или БОГАТИ, или МРТВИ: Опасан култ Кардашијанових који се све више шири светом

NovostiOnline-Телеграф.рс

13. 06. 2020. у 22:44

Документарац "Generation Wealth" говори о томе да у данашње време сви желе да постану богати, а заборављају шта је заиста битно у животу

Они желе да буду или БОГАТИ, или МРТВИ: Опасан култ Кардашијанових који се све више шири светом

Фото: Инстаграм

Америчка уметница и продуценткиња документараца Лорен Гринфилд (53) се у свом документарцу “Generation Wealth” бави тиме што се омладина у последњих неколико година упоређује са богатим породицама, милијардерима и славним личностима и све време теже ка томе да буду богати, док запостављају породицу, пријатеље, здравље и праве вредности у животу.

Дечји терапеут Стивен Јосефсон каже да му деца све чешће на питање шта желе да буду кад порасту одговарају са "богати и славни". Он каже да су таква деца изложена ризику обољевања од депресије и да то не води истински срећном животу.

- Сви желе да буду богати - рекао је амерички милијардер Дејвид Сигл, који продаје луксузне апартмане на кредит радницима средње класе.

- Ако не могу да буду богати, желе да се осећају богатима, ако се не осећају богатима, онда су највероватније мртви - наглашава он.

Потрага за богатством дуго је део оног познатог "америчког сна".

И, заправо, нема ништа лоше што људи желе да себи осигурају бољи материјални живот, али не треба претеривати и пуштати да само новац буде мотивација у животу.

- Новац квари децу - рекао је 14-годишњи Адам док је око њега играла го го плесачица на журки поводом Бар Мицве у једном ноћном клубу. Дечак је рекао да се не исплати потрошити мање од 90.000 долара на такво славље, јер онда неће имати среће те године.

Ауторка документарца сматра да људи постају зависни о томе да имају све више и више новца, ствари и статуса за које мислие да из њих срећа долази. Истовремено се губи поглед на вредности, на цену и трошкове таквих амбиција. Ауторка се пита како је Амерички сан постао Америчка ноћна мора? Она то назива "Кардашијан ефектом".

Последњих година славни и богати нас обасипају разним приказима луксузног живота и модним трендовима. То се најбоље може видети на примеру емисија које су се од "обичних породичних" временом развиле и постале "богаташке" приче у којима је највећи успех када млада и богата девојка троши огромне колилчине новца.

Међу таквим сапуницама су ријалити шоу иронично назван "The simple Life", у ком је Парис Хилтон у главној улози. Ким Кардашијан је 2007. године почела да снима ријалити шоу "Кеепинг Уп њитх тхе Кардасхианс". И једна и друга су подстакле тренд луксузног живота са луксузним вредностима.

Ове емисије приказују обожаватељима не толико породични живот колико њихов јединствени стил, путовања у Вегас, у скупе ресторане, продавнице, козметичке и разне друге салоне, а млади који гледају емисију желе то исто.

Истраживања показују да што више снимака богатих видимо у медијима, то ћемо више помислити и замислити друге богатијима нешто што то они заправо јесу.

Економисткиња Џулијет Шор каже да се данас за разлику од раније, кад смо се упоређивали са нашим комшијама који су мало богатији од нас, упоређујемо са славнима и проводимо више времена гледајући шта раде. Амерички сан је прерастао од остваривог сна који је био резултат тешког рада у живот из маште којег карактеризује самоугађање, популарност и нарцизам.

Данас се млади угледају на млађу сестру Ким Кардашијан, Кајли Џенер. Магазин Форбс је недавно писао како је она другу годину за редом најмлађа милијардерка, а онда су је скинули са те листе када су установили да је тешка "само" 900.000 долара. Она им је узор и то је једини циљ који желе да постигну.

- Презентација себе коју показујете свету негира и скрива оно што ви заправо јесте - рекао је Крис Хеџс у документарцу "Generation Wealth".

Оно што нам је пре био луксуз сада је постао потреба. У већој или мањој мери сви следимо тај "токсични сан". Константна потрага за још више новца доводи нас до тога да жртвујемо ствари које су заправо важне породицу, друштво, наше здравље.

Некада за време сломова, финансијских и личних криза, догоди се да имамо прилику да видимо "простор" у којој живимо и да схватимо да је све то илузија, што се десило и за време пандемије корона вируса када смо се поново вратили својим основним потребама, без имало луксуза.

Покушајмо да научимо нашу децу шта су праве вредности.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА КОБРИ: Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ВУЧИЋ НА СВЕЧАНОСТИ ПОВОДОМ ДАНА "КОБРИ": Образ нема цену, Србија није на продају, отаџбину волимо више од свега (ФОТО/ВИДЕО)

ПРЕДСЕДНИК Републике и врховни командант Војске Србије Александар Вучић присуствује војној свечаности поводом Дана Одреда војне полиције специјалне намене „Кобре“.

14. 04. 2024. у 10:35 >> 10:36

Коментари (0)

ЕЈ, ЉУДИ, АЛИ БУГАРСКА... Овом причом је Никола Јокић шокирао Амере