СРПСКА ОСТАЈЕ БЕЗ ВОЗАЧА: После одлуке Немачке да од 1. августа призна све возачке дозволе из БиХ
ОДЛУКА Немачке да од 1. августа ове године службено призна све возачке дозволе из Босне и Херцеговине, оправдано је уплашила превозничке фирме из Српске које страхују да ће и преостали професионални возачи напустити РС и упутити се у Европску унију.
У протеклих пар година РС је напустило око 3.000 професионалних возача, а читаву БиХ више од 6.000 возача који сада "деру" асфалт по земљама Европске уније. То потврђује за Новости Никола Грбића, председник Удружења превозника за међународни и унутрашњи транспорт РС.
- У последњих десетак година у Српској је угашено више од 2.000 превозничких фирми и сад их је остало око 1.400. Али, са одлуком Немачке очекујемо и да се ове фирме почну гасити јер возача камиона, аутобус, и других возила за превоз робе неће бити - поручује Грбић.
Он каже да власт на нивоу РС и БиХ нема слуха за проблеме превозничких фирми и да нису урадили ништа да олакшају пословање превозника како би могли да повећају плате возачима.
- Само податак да у БиХ регистрацију приколице од 24 тоне плаћате 2.200 марака на годишњем нивоу, а у Словенији 80 евра, је доказ зашто наши људи гасе форме у РС и пријављују их у Словенију - истиче Грбић.
Он каже да ће се превозници окренути пензионерима возачима, али то није решење јер се ради о људима који могу возити по четири сата. То је тврди премало за превознике, али другог решења - нема.
НАМЕТА ИМА МНОГО
Превозници кажу да им послваање отежава и маса намета које плаћају како у РС тако и на нивоу БиХ а од државе немају никакве погодности.
- У Словенији на сваких 1.000 потрошених литара горива превозник има 70 евра од државе. Поред тога у многим земљама ЕУ регистрације возила и приколица су на две године уз цену од пар стотина евра - истичу превозници.
- Ускоро ће Српска због одласка возача имати велики проблем са превозом, роба, хране и лекова јер просто неће имати ко да вози, истиче Грбић.
Превозници кажу за Новости да је главни адут земаља Европске уније плата која се нуди возачима уз низ додатних погодности.
- У РС и БиХ возач камиона или аутобуса може догурати до 2.000 марака, али да цео месец вози.У Европској унији су плате од 4.000 евра па навише и ради се 20 дана у месецу. Ту сте стално на точковима, а онда десет дана одмарате. За то време возачи се враћају кући у РС, али проблем сад настаје јер и они све чешће воде породице са њима - кажу превозници.
У прилог возачима који одлазе из РС и БиХ иде и то што у Европској унији нема чекања на границама.
- Код нас возачи проведу по два дана на граници БиХ да оцарине робу.Губи се пуно времена и возачи просто луде чекајући на граници. У Европи тога нема, седнеш у камион и возиш робу од државе до државе - истичу превозници.
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа
БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.
28. 04. 2024. у 06:30
РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти
НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.
28. 04. 2024. у 07:00
ИЗБАЦИО ЈЕ ИЗ СТАНА ЗБОГ ДРУГЕ: Како је пукла веза Катарине Радивојевић и Оливера Мандића
ЊИХОВА десетогодишња веза се расула у парампарчад кад се у животу Оливера Мандића појавила 22 године млађа дама.
28. 04. 2024. у 12:13
Коментари (0)