"РАМПА" СПАСАВА ЖИВОТ НА ПРУЗИ: Железничке несреће у РС најчешће се дешавају у околини Бањалуке, Добоја и Приједора

Невена Бунић
Невена Бунић

18. 04. 2023. у 07:45

НЕПАЖЊА пешака и возача аутомобила главни је узрок железничких несрећа у Српској, а кризна места на којима се најчешће дешавају су околина Бањалуке, Добоја и Приједора. Да би се број несрећа на пругама свео на минимум, "Железнице РС" планирају да укину поједине прелазе, и да унапреде сигнализацију.

РАМПА СПАСАВА ЖИВОТ НА ПРУЗИ: Железничке несреће у РС  најчешће се дешавају у околини Бањалуке, Добоја и Приједора

Фото: Притнскрин/Фејсбук

Недавно је погинуо мушкарац на пружном прелазу Тополик у Приједору, када је на њега док је пешачио налетео воз. Није му било спаса, и лекари су могли само да констатују смрт.

- Машиновођа је видевши човека како се креће пругом, више пута давао звучни синал, међутим, трагедија се није могла избећи - саопштили су из "Железница РС".

Пружни прелаз на коме се десила несрећа је био обележен троуглом и саобраћајним знаковима на путу. Питање је да ли је оваква сигнализација са тзв. Андрејевим крстом и саобраћајним знаковима, довољна.

- На територији пруга ЖРС има укупно 246 путних прелаза и сви су на одговарајући начин осигурани. Од тог броја 38 је обезбеђено сигнално сигурносном опремом од чега 25 светлосном и звучном сигнализацијом и полубраницима, 13 са механичким браницима и 208 прелаза су сља саобраћајним знаковима - рекли су за "Новости" из ЖРС.

МЕШТАНИ СЕ БУНЕ ЗБОГ РАДОВА

ЖЕЛЕЗИНИЦЕ РС већ годинама раде на уклањању пружних прелаза који нису адекватно обезбеђени, што наилази на негодовање мештана.

- Они се буне јер су навикли да користе те алтернативне прелазе, често у близини имају и обрадива земљишта, због којих не желе да "заобилазе". Међутим, укидање небезбедних пружних прелаза је првенствено корисно за њих, јер се тако смањује могућност несрећа - рекао је Младен Петровић.

У ЖРС истичу да се током прошле године догодило укупно осам несрећа на прелазима када је дошло до налета воза на аутомобил.

- Лани је на прелазима смртно страдало једно лице, а четири су лакше повређена. Није било налета возова на пешаке. Најчешћи узроци железничких несрећа на прелазима су непажња возача аутомобила и непоштовање саобраћајних прописа - истакли су ЖРС.

Према изменама Закона о железницама из 2017., раздаљина између два пружна прелаза мора бити најмање два километра, што често није случај. Овај план је у односу на првобитни рок од пет година, продужен до 2027.

- На путном правцу Добој - Нови Град током 2023. планирано је уклањање механичких браника на прелазу "Залужани" након чега ће тај прелаз бити обезбеђен светлосно-звучном сигнализацијом и полубраницима. На пругама је укупно 26 прелаза покривено са видео-надзором - навели су из ЖРС.

У Агенцији за безбедност саобраћаја РС рекли су да ове године имају у плану да обаве детаљну анализу укршатања пруга и путева, која ће се радити заједно са ЖРС, МУП-ом и АМС.

- Ради се о прелазима који нису обезбеђени браницима и безбедоносним уређајима. Мораћемо да унапредимо безбедност на тим подручјима, а браник или "рампа" свакако томе доприноси - каже за "Новости" директор Агенције за безбедност саобраћаја РС Младен Петровић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

СИ АПЛАУДИРАО ВУЧИЋУ: Ове моћне речи председника Србије одушевиле најмоћнијег човека света (ВИДЕО)