ВОЗ КОЈИ СЕ НИКАДА НЕ КВАРИ: Французи спремају историјске промене на свом супербрзом превозном шинском средству, легендарном "Те-Же-Ве"

Горан Чворовић - стални дописник из Париза

31. 01. 2021. у 23:36

СУПЕРБРЗИ возови француске железнице ускоро ће добити нови, савременији изглед. Нова генерација "возова будућности", која настаје у производним халама "Алстома", омогућиће већи комфор, уштеду енергије, а биће повећан и капацитет путника.

ВОЗ КОЈИ СЕ НИКАДА НЕ КВАРИ: Французи спремају историјске промене на свом супербрзом превозном шинском средству, легендарном  Те-Же-Ве

Фото Принтскрин ТФ1

Истовремено, инжењери су их из милоште назвали "возовима који се никад не кваре", због примењивања нове, савремене технологије.

Од када је 1981. године изашла прва, наранџаста верзија, "Те-Же-Ве" је доживео бројне промене, и у унутрашњем и на спољном изгледу, а најновија ће такође обиловати изменама, које овде називају "историјским".

Структура новог воза названог "Те-Же-Ве М" је од алуминијума, прави се од 97 одсто рециклираног материјала, а чак ће враћати у употребу и "вишак" енергије настао кочењем. Нове генерације возова ће примати 20 одсто више путника, укупно 740, иако су композиције исте дужине. То се постиже тако што је смањена дужина локомотива с обе стране, што оставља простор да се убаци још један вагон.

Много се мења и унутрашњост. Вагони ће имати могућност брзе измене за различите намене, што нарочито долази до изражаја сада, када су, у јеку пандемије, великом брзином најтежи пацијенти морали да се пребацују у различите регионе, зависно од слободних места у болницама.

Вагон-ресторани ће се простирати на два спрата, имаће велике екране на којима се приказују филмови или утакмице. Између вагона, иначе, више неће постојати врата.

Нови "Те-Же-Ве" је опремљен и специјалним системом аутодијагностике у реалном времену који неколико пута у секунди проверава да ли све компоненте исправно функционишу. Информације се шаљу у централну салу где се анализирају. Зато га и зову "возом који се никад не квари". Мањи су и трошкови одржавања, за 30 одсто.

"Те-Же-Ве" будућности ће трошити и 20 одсто мање енергије, захваљујући изменама на дизајну, пре свега на "носу" локомотиве, који је много аеродинамичнији. Прве путнике би требало да прими већ 2023. године. Француске железнице су од "Алстома" наручиле 100 композиција, које ће се испоручивати до 2031. године.

ТУТЊЕ 320 НА САТ

ФРАНЦУСКЕ железнице имају 2.600 километара пруге за велике брзине, по чему су четврти у свету, иза Кине, Јапана и Јужне Кореје. Максимална брзина којом се креће воз је 320 километара на сат. Рекорд, инзоси 574,8 километара. На располагању је 412 композиција које сваке године превезу сто милиона путника.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.

03. 05. 2024. у 07:26

Коментари (0)

ИСПОВЕСТ РОДИТЕЉА УБИЈЕНЕ АНГЕЛИНЕ АЋИМОВИЋ: Годину дана од масакра у Рибникару (ВИДЕО)