ОТАЛА ВРАТА У САД, ПРИЗЕМЉЕЊЕ И У ЕВРОПИ: Опрез у Европи после инцидента на "боингу 737 МАКС"

Агенција ЕУ за безбедност ваздушног саобраћаја (ЕАСА) предузела је исте мере као и америчка Федерална управа за авијацију (ФАА), којом се хитно, до завршетка инспекције, приземљују авиони Б737 МАКС 9 са специфичном конфигурацијом коју је имао и авион компаније "Аљаска ерлајнс", чији је део отпао током лета.

ОТАЛА ВРАТА У САД, ПРИЗЕМЉЕЊЕ И У ЕВРОПИ: Опрез у Европи после инцидента на боингу 737 МАКС

Фото: AP Photo/Elaine Thompson, File

Одлука о приземљењу свих оваквих авиона донета ЈЕ и пред чињенице да ниједна авиокомпанија из држава чланица ЕАСА у својој флоти тренутно нема авионе с таквом конфигурацијом. Реч је о авионима у којима је излаз из средње кабине замењен прикопчаним панелом, што обично користе компаније са мањим капацитетом путника, где овај додатни излаз није обавезан да би се испунили безбедносни захтеви за евакуацију.

ЕАСА истиче да ниједан звион 737-9 који лети у Европи нема ову конфигурацију, да због тога нису приземљени и могу да наставе нормално да лете. Додато је и да је европска агенција у сталном контакту са америчким колегама и да ће пажљиво да прати истрагу око догађаја са авионом "Аљаска Ерлајнса", коме се излазна плоча одвојила од трупа током лета, што је довело до брзог пада притиска у кабини.

Неке од држава и компанија су такође самоиницијативно донеле одлуку о принудном приземљењу летилица до завршетка истраге, попут "Туркиш ерланса" или инидијских ваздухопловних власти. На пистама у САД сада се налази 171 имобилисан авион истог типа.

Врата која су се усред лета у петак увече одвојила од летилице "737 МАКС" на лету 1282 у Орегону пронађена су у башти једног професора у Портланду. То ће помоћи да се утврди тачан узрок. Агенти ФАА су извршили инспекцију летелице, као и других авиона истог типа. На оштећеном авиону није пронађена никаква структурална грешка, али је регистрован губитак притиска у кабини на претходним летовима, 7. децембра, 3. и 4. јануара.

Ово је још један у низу удараца за америчку компанију. У Индонезији је у октобру 2018. године у паду путничког авиона на лету ЈТ610 компаније Лајон Аир погинуло 189 особа. Била је то прва авионска несрећа авиона Боеинг "737 МАКС". У марту 2019. догодила се још једна несрећа с истим типом путничког авиона, када је у Етиопији живот изгубило 157 особа на лету "Етиопијен Ерлајнса". Истрагама је утврђено да су обе несреће изазвале грешке на сензорима за одређивање угла успињања авиона. "737 МАКС" је релативно нови модел авиона. Први комерцијални лет је обавио крајем јануара 2016.

Такође, 9. јануара 2021. године догодила се авионска несрећа код Џакарте када је путнички авион "боинг 737-524" индонежанске авиокомпаније "Сривиџаја ер" нестао с радара четири минута после узлетања. Погинуло је свих 50 путника и 12 чланова посаде, а узрок ове несреће за сада није познат.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА СЕ ТО ДЕШАВА У УКРАЈИНИ, СВИ БЕЖЕ: Стотине аутомобила на граници са Пољском, настао потпуни колапс

ШТА СЕ ТО ДЕШАВА У УКРАЈИНИ, СВИ БЕЖЕ: Стотине аутомобила на граници са Пољском, настао потпуни колапс

У ЛАВОВСКОЈ области у Украјини на граници са Пољском, настао је прави колапс услед саобраћајних гужва које чине стотине аутомобила, преноси ТВ канал Обсшћественое , позивајући се на представницу локалног пограничног одреда Александру Кучковску.

17. 05. 2024. у 17:47

Коментари (0)

ОМИЉЕНА ДЕСТИНАЦИЈА СРБА: Како и за колико пара да посетите ово острво