ДА ЛИ ЈЕ АВИО ИНЦИДЕНТ МОГАО ДА СЕ ИЗБЕГНЕ? Авион "Аласка ерлајнза" имао упозорења и пре отпадања врата током лета

Танјуг

08. 01. 2024. у 18:12

ПУТНИЧКИ авион авиокомпаније "Аласка ерлајнза", на коме је у петак дошло до инцидента у лету изнад Орегона, није коришћен за прекоокеанске летове јер му се лампица упозорења, која указује на проблем са притиском, упалила на три претходна лета лета.

ДА ЛИ ЈЕ АВИО ИНЦИДЕНТ МОГАО ДА СЕ ИЗБЕГНЕ? Авион Аласка ерлајнза имао упозорења и пре отпадања врата током лета

Фото: AP Photo/Elaine Thompson, File

"Аласка ерлајнс" одлучила је да ограничи летове тог авиона Боинг "737 Макс 9", како би он могао да се "веома брзо врати на аеродром" у случају да се лампица упозорења поново упали, изјавила је Џенифер Хоменди, председница америчког Националног одбора за безбедност саобраћаја (НТСБ).

Акције "Боинга" пале су за 9 одсто на отварању у понедељак, првог дана трговања након инцидента. Акције "Аласка ерлајнза" пале су за 4 одсто, а "Спирит АероСистемс", који прави труп за Боингов авион "737 Макс", пале су за 14 одсто, наводи АП.

Хоменди је упозорила да паљење лампице можда и није повезано са инцидентом у петак у којем је "држач" врата за случај нужде одлетео са Боинга 737 Макс 9 док је био у ваздуху на висини од око 5 км.

Лампица упозорења се упалила током три претходна лета истог авиона: 7. децембра, 3. јануара и 4. јануара — само дан пре него што је држач врата попустио. Хоменди је рекла да нема све детаље у вези са инцидентом 7. децембра, али је навела да се светло палило током лета 3. јануара, као и 4. јануара по слетању.

НТСБ је саопштио да је изгубљени држач на вратима пронашао у недељу близу Портланда у Орегону школски учитељ, који га је открио у свом дворишту. Истражитељима ће држач, димензија 66 x 121 центиметар и тежине 28,5 килограма, помоћи да открију како је дошло до инцидента.

На конференцији за новинаре, Хоменди је изнела нове детаље хаотичних сцена у авиону.

Од силине експлозије и струјања ваздуха оштећено је неколико редова седишта и изолација са зидова авиона, а врата кокпита су се отворила.

Притисак је скинуо слушалице са главе копилота, а и капетан је изгубио део слушалица.

Авион је, међутим, успео да се врати у Портланд, а нико од 171 путника и шест чланова посаде није теже повређен.

Неколико сати након инцидента, америчка Федерална управа за авијацију (ФАА) наредила је приземљење 171 од 218 авиона "Макс 9" који су у употреби, укључујући све оне које користе "Аласка Аирлинес" и "Унитед Аирлинес", док не буду преконтролисани. Авио-компаније још чекају детаље инспекције.

"Аласка Аирлинес", која има 65 летелица Макс 9, и "Унитед Аирлинес", са 79, једине су америчке авиокомпаније које лете тим моделом Боинговог 737.

"Аласка ерлајнс" саопштила је да је отказала 170 летова — више од једне петине свог распореда због приземљења, док је Јунајтед укинуо око 180 летова, а друге је спасавао проналазећи различите авионе.

Лет 1282 "Аласка Аирлинеса" полетео је из Портланда у петак у 17:07, на двочасовно путовање до Онтарија, у Калифорнији. Отприлике шест минута касније, комад трупа је експлодирао док се авион пењао на око 4,8 километара.

Један од пилота прогласио је хитну ситуацију и затражио дозволу да се спусти на 3 километра, где би ваздух био довољно густ да путници могу дисати без маски за кисеоник.

Видео снимци које су путници објавили на мрежи показују зјапећу рупу на месту где су била врата обложена плочама. Аплаудирали су када је авион безбедно слетео око 13 минута након експлозије. Ватрогасци су изашли низ пролаз и замолили путнике да остану на својим седиштима док лече повређене.

Та летелица сишла је са производне траке и добила сертификат пре два месеца.

"Макс" је најновија верзија Боеинговог 737, двомоторног авиона са једним пролазом који се често користи на домаћим летовима у САД. Авион је ушао у употребу у мају 2017.

Два млазњака Макс 8 срушила су се 2018. и 2019. године, при чему је погинуло 346 људи. Сви авиони Макс 8 и Макс 9 били су приземљени широм света скоро две године док Боинг није променио аутоматизовани систем контроле лета који је био крив за несреће, подсећа АП.

БОНУС ВИДЕО - ШОЈГУ ИЗНЕО ПОДАТКЕ О КОНТРАОФАНЗИВИ Украјина изгубила 125.000 војника и 16.000 комада војне технике

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!