НОБЕЛ ЗА ВАКЦИНУ ПРОТИВ КОРОНЕ: Научници Каралин Карако и Дру Вајсман добитници награде за медицину

А. В. В.

02. 10. 2023. у 16:36

НОБЕЛОВА награда за медицину отишла је у руке научника Каралине Карако и Друа Вајсмана, због њиховг открића које је омогућило развој ефикасне мРНА (иРНК) вакцине против вируса ковид-19.

НОБЕЛ ЗА ВАКЦИНУ ПРОТИВ КОРОНЕ:  Научници Каралин Карако и Дру Вајсман добитници награде за медицину

Tanjug

Секретар Нобеловог комитета Томас Перлман је рекао да су научнике преплавиле емоције када су чули да су добили важну награду.

- Кроз своја револуционарна открића која су фундаментално променила наше разумевање о томе како мРНА делује у интеракцији са нашим имунолошким системом, лауреати су допринели невиђеној стопи развоја вакцине током једне од највећих претњи људском здрављу у модерно доба - саопштено је из Нобеловог комитета.

Каталина Карако рођена је у Мађарској 1959. године. Студију о модификацији нуклеобаза РНК спровела је на универзитету у Пенсилванији. Тренутно је професорка на Универзитету у Сегедину и у Пенсилванији. Дру Вајсман рођен је у Лексингтону, у Пенсилванији, а заједно са Каталин Карако спровео је истраживање о модификацијама нуклеобаза. Тренутно је запослен на Универзитету у Пенсливанији као предавач.

Награде носе новчану награду од милион долара, новац за признање долази из завештања творца награде, шведског проналазача Алфреда Нобела, који је умро 1896. Лауреати су позвани да награде приме на свечаности 10. децембра, на годишњицу Нобелове смрти. Иначе, Нобелова награда за мир додељује се у Ослу, по његовој жељи, а остале у Стокхолму.

ЊЕГОВА СМРТ СЛОМИЛА ГЛУМЦА: У сузама сваки дан, плаче од маја - показао како на мобилном чува његову слику (ВИДЕО)