ИНДИЈА ИПАК НЕЋЕ ДОБИТИ СТЕЛТ ЛОВЦА: Недостају му 3 дефинисане карактеристике да би био у истој лиги као Ф-35 или Ј-20

П. З. С. /eurasiantimes.com

17. 04. 2023. у 18:55

НАКОН што је 15 година чамио на табли за цртање, индијски напредни средњи борбени авион (АМЦА) сада је спреман за свој први лет, само за четири године у будућности!

ИНДИЈА ИПАК НЕЋЕ ДОБИТИ СТЕЛТ ЛОВЦА: Недостају му 3 дефинисане карактеристике да би био у истој лиги као Ф-35 или Ј-20

Ф-35 и Ј- 20 Фото ЕПА / Free Images Pixabay



ДРДО је спреман да добије одобрење од Кабинетског комитета за безбедност (ЦЦС) за развој ловца 5. генерације на основу временског оквира који предвиђа први лет до 2027. и увођење ескадриле до 2035!

Већина ентузијаста ловачке авијације сматра да је временска линија првог лета натегнута. Заиста, вероватно је да сви који су укључени у процес тражења ЦЦС одобрења за АМЦА добро знају да је временски оквир безнадежно нереалан, пише Вијаиндер К. Тхакур  пензионисани пилот ИАФ.


„ВРЛО УСКА“ ВРЕМЕНСКА ЛИНИЈА

Временска линија је први пут пројектована индијским ваздухопловним снагама (ИАФ) 2019. Упркос њиховом ентузијазму и доброј подршци домаћем стелт ловцу, највише руководство ИАФ-а сматрало је временски оквир амбициозним.

У јулу 2020, ИАФ је еуфемистички описао временски оквир као „веома тесан“.

Међутим, виши званичници ДРДО-а и ХАЛ-а игнорисали су резерве ИАФ-а. У јануару 2021, председник и генерални директор Hindustan Aeronautics Ltd Р. Мадхаван (R. Madhavan) је рекао: „Прототип авиона ће вероватно бити спреман до 2026, а његова производња би могла да почне до 2030!“

У септембру 2021, Girish S Deodhare, директор програма (борбени авиони) и директор, АДА, повећао је улог планирајући први лет 2025!

Рекао је: „Прелазимо на критичку ревизију дизајна до средине следеће године са планираним увођењем 2024, а првим летом планираним 2025.

Др AK Ghosh, директор пројекта АМЦА, изјавио је током DefExpo-2022: -Када се добије одобрење пројекта, први прототип може бити представљен за три године, а први лет за годину до годину и по након тога.“

ИАФ, који је дуго био повезан са ДРДО & ХАЛ-ом, остао је скептичан.

У новембру 2022, начелник ваздушног штаба (ЦАС), главни маршал ваздухопловства VR Chaudhari, саветовао је „разборитост“. Он је препоручио страно повезивање као резервни део за развој „алтернативних система и сензора“ у случају да домаћи развој склизне са временске линије.

Оно што је ЦАС рекао је можда имало утицаја јер је 14. фебруара 2023. председник ДРДО-а Самир Камат рекао да би први лет АМЦА „могао да потраје седам година, а увођење у радњу може да се обави за десет година.

Док је признао пропуст у првој временској линији лета од 2027. до 2030. године, Камат се држао циља индукције за 2035. годину.


АМЦА ЋЕ БИТИ ЛОВАЦ ГЕНЕРАЦИЈЕ 4.5!

Значајније од прилично тешког за прогутати ДРДО/ХАЛ пројектовани временски оквир је да АМЦА за који се предвиђа да ће бити уведен до 2035. неће бити ловац 5. генерације. Биће то ловац 4.5 ген.

Предлаже се да се АМЦА развија у две фазе. Фаза 1 развоја ће резултирати АМЦА Мк-1, покретаним америчким мотором ГЕ-414. Фаза 2 развоја ће резултирати АМЦА Мк2, који ће имати напредни, снажнији мотор који ће бити развијен у сарадњи са страним партнером који тек треба да буде изабран.

АМЦА Мк-1 ће недостајати најмање три ловачка система пете генерације:

- суперкрстарење, суперманеврисање и фузија сензора.

Поред тога, АМЦА Мк-1 ће имати ограничену скривеност. АМЦА је инспирисан Ф-35, који нема радио фреквенцију са задње стране и стелт, али има потиснути ИР потпис. АМЦА неће имати стелт са задње стране – ни РФ ни ИР.

Коришћење мотора ГЕ Ф414 од 98 кН уместо мотора од 110 кН како је планирано приликом пројектовања АМЦА искључује суперкрстарење; недостатак векторисања потиска искључује суперманеварност, и велике издувне млазнице без ИР супресије искључују скривеност са задње стране.


СЕНЗОРСКА ФУЗИЈА

Ловци пете генерације су дизајнирани да пробију тешко брањени ваздушни простор противника и лоцирају мете, преносећи информације о циљању и координате другим ваздушним, копненим и морским системима наоружања. Да би непримећен продро у тешко оспорен ваздушни простор и открио мете, ловцу 5. генерације је потребна добра прикривеност и свест о ситуацији користећи фузију сензора.

Фузија сензора спаја улазе различитих сензора на плочи – радарских, ИР и оптичких – у један кохерентан екран. Унапређени ловци 4. генерације, као што су Су-30МКИ и ЛЦА Мк-1А, имају различите степене сензорске фузије, али недовољно да обезбеде свест о ситуацији.

ДРДО има за циљ да примени фузију сензора у фази 2 (свесност ситуације) са МВФ ЛЦА Мк.2. Очекује се да ће ловци пете генерације имати фузију сензора фазе 3 (помоћ при одлучивању) или фазе 4 (аутоматско одлучивање).

Свест о ситуацији „помоћ при доношењу одлуке“ укључује аутоматско одређивање приоритета претњи за помоћ пилоту. Свест о ситуацији „аутоматизоване одлуке“ укључује одређивање приоритета и аутоматско ангажовање претњи.

ДРДО се још увек бори са развојем способних РФ, ИР и оптичких сензора. Фузија сензора ће пратити развој сензора. Проћи ће много пре него што буде могао да покаже свест о ситуацији у Фази 3 и Фази 4 ЦАС је вероватно препоручио инострану сарадњу за развој сензора и фузију сензора када је саветовао опрезност у новембру 2022.


ПОТРЕБА ДА СЕ БУДЕ РЕАЛАН

На основу њихових резултата и њихове склоности превеликом оптимизму, нема сумње да ће руководство ДРДО-а и ХАЛ-а бити принуђено да помери рокове и тражи уступке у погледу перформанси због недостатака технологије током АМЦА пројекта.

Као што је раније речено, званичници ДРДО/ХАЛ-а су вероватно свесни замки, али су више вођени потребом да се обезбеде финансијска средства од владе како би се заштитила будућност својих организација, а не потребом да нацију учине јачом у непосредном контексту.

Са тачке гледишта ИАФ-а, хитност и значај набавке стелт ловаца са посадом захтевају одобрење ЦЦС за пројекат АМЦА. Суперкрстарење, суперманеварност и свест о ситуацији увек могу да се додају стелт платформи касније, као и технологије које се развијају као што су лојални крилници и контрола роја дронова.

Док даје зелено светло за пројекат, важно је да ЦЦС буде свестан замки и да остане упозорен на утицај кашњења пројекта на борбене способности ИАФ-а. Нација може себи приуштити да чека на АМЦА, али не може себи приуштити да спусти стражу.

Да би одвратио непријатељски авантуризам, ИАФ-у су потребни оперативни стелт ловци и контра-стелт АД радарски системи у наредних пет година, а не када се планирани временски оквири прекрше.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

СКАНДАЛ У УЈЕДИЊЕНИМ НАЦИЈАМА: Погледајте шта је учинио представник Израела (ВИДЕО)