СА 160 НА САТ СЕ ЗАКУЦАО У ДРУГИ ВОЗ: Објављен разговор машиновође из грчког "воза смрти"

Novosti online

02. 03. 2023. у 08:46

ОБЈАВЉЕНИ су разговори шефа станице у Лариси и машиновође путничког воза Интерсити 62, који се у уторак увече сударио са теретним возом недалеко од тог града.

СА 160 НА САТ СЕ ЗАКУЦАО У ДРУГИ ВОЗ: Објављен разговор машиновође из грчког воза смрти

Фото: АП

У несрећи је страдало најмање 43 људи, а више од 80 је повређено.

Како се верује, шеф станице је, да тога није ни био свестан, машиновођи дао "зелено светло" да се престроји на други део пруге, којом је већ ишао теретни воз.

Машиновођа се није обазирао на црвено светло испред себе, јер систем сигнализације није радио већ неко време. Штавише, како кажу извори из железнице, шеф станице није ни био свестан да је воз скренуо са шина, па самим тим није ни могао да исправи своју грешку у наредним минутима.

FOTO: AP/Tanjug

Како је текао разговор машиновође и станице

Машиновођа: "Лариса, да ли се чујемо"

Станица: Чујемо се. Са бројем 47 пролазите кроз црвени излазни семафор до новог улазног семафора Порос

Машиновођа: Васили, да кренем?

Станица: Крени, крени.

Машиновођа: Добро, пријатно вече.

Станица: Срећно.

Постоји и снимак разговора између шефа станице и бравара, који открива шта се догодило.

Бравар: Шефе, да враћам?

Станица: Не, не, иде 1564.

Бравар: Добро, остављам како јесте, дијагонално.

Овај разговор открива да је радник питао шефа станице да ли треба да врати скретницу, да би се воз вратио на први колосек. Међутим, добио је од шефа инструкције да ће локални воз користити дијагоналну пругу, као што је и било. Међутим, шеф станице је заборавио да нареди окретање скретнице, тако да је Интерцити отишао у контрасмер.

Ови разговори су званични и машиновођа није имао разлога да сумња у наређења шефа станице, јер је веровао да се Лариса чула са колегама на следећој станици, у Неи Пориу, и веровао је да је пруга слободна.

Постоје индиције да је тог кобног уторка постојало више техничких проблема, због чега су делови пруге били повремено затварани.

Интерцити је кренуо у 22.48 са закашњењем од 48 минута са железничке станице Палеофарсало, и стигао је на "рандеву смрти" са комерцијалним возом неколико минута после 23.00, пише Прототхема.

Шеф станице, након што је првобитно тврдио да је "закључао" воз на прави колосек "али није послушао систем", признао је своју фаталну грешку и суочава се са тешком оптужбом за убиство из нехата.

Фото: АП

Тренутак судара

Воз Интерсити 62 на релацији Атина-Солун пролазио је поред станице Лариса нешто пре 23 сата у уторак, са 341 путником и 13-чланом посадом.

Неколико минута касније догодила се трагедија. Наиме, упркос чињеници да је железничка линија Атина-Солун двострука, воз, са најмање 350 људи, фронтално се сударио са теретним возом који је ишао у супротном смеру, због чега су прва три вагона искочила из колосека и запалила се.

До сада су ватрогасци пронашли 43 тела, али власти верују да ће коначни број жртава бити већи јер се 19 и даље води као нестало.

То су углавном ученици и студенти, који су се враћали у своје школе након три дана празника.

Катастрофа је почела на станици Лариса, када је управник станице, који је имао само месец дана стажа на овој функцији, наредио машиновођама да уђу у "супротну струју" – на линији од Солуна до Атине.

О томе сведочи његова наредба на радио-телефону, која је забележена у станичним књигама, у које је Прототхема имала увид.

Пошто је воз ушао на споредни колосек да би наставио своје путовање "низводно" до Атине, а шеф станице није имао појма да се други воз креће истим колосеком у супротном смеру, несрећа је била неизбежна.

У сваком случају, железничари примећују да шеф станице има прву и последњу реч о курсу воза – као контролни торањ за авионе. Железнички извори су, међутим, рекли да су тројица машиновођа била искусна и да су очигледно знали да комерцијални воз иде у супротном смеру ка Атини.

Сам шеф станице, 56-годишњак који је недавно положио испите за ту позицију, у почетку је тврдио да је дао "исправну" команду, односно да настави воз на линији до Солуна, али "систем није то пустио". Међутим, у извињењу које је дао након хапшења, признао је своју трагичну грешку и приписао је "лошем тајмингу". Против њега је поднета оптужница за тешка кривична дела.

Тачно се зна кад је путнички воз ушао у коју станицу, колико је чекао на прузи због техничких проблема и када је наставио пут ка Солуну.

У време трагедије, како се верује, кретао се брзином од 160 километара на час.

(Телеграф)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВИ СТЕ ОДГОВОРНИ ЗА СМРТ РАИСИЈА Стејт департмент о паду хеликоптера: Нећемо да се извињавамо

"ВИ СТЕ ОДГОВОРНИ ЗА СМРТ РАИСИЈА" Стејт департмент о паду хеликоптера: Нећемо да се извињавамо

ИРАНСКА влада је одговорна за одлуку да управља хеликоптером старим 45 година у, како је описано, лошим временским условима, а не било који други актер, рекао је портпарол америчког Стејт департмента Метју Милер током брифинга.

20. 05. 2024. у 20:38

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

ИСТОРИЈА Совјетског Савеза, светске суперсиле 20. века, упамтила је бројне хероје, борце, официре који су својим јунаштвом и резултатима задивили свет. У периоду када се СССР тек стварао и уздизао, значајан помена био је и допринос једног Србина, Данила Срдића (1896-1937), првог и јединог Србина који је био генерал Црвене армије. Ово је његова прича.

20. 05. 2024. у 11:53

Коментари (0)

РУСИЈА У ЧУДУ: Тенисера који зна и како се Ђоковић побеђује у финалу - не пуштају на Олимпијске игре Париз 2024?