НОВО ОТКРИЋЕ: Руски научници направили нови тест за детектовање актуелних сојева вируса корона

Новости онлајн

22. 07. 2021. у 19:27

НАУЧНИЦИ руске Федералне медицинско-биолошке агенције (ФМБА) Русије направили су нови тест за откривање најактуелнијих сојева вируса корона „алфа“, „бета“, „гама“ и „делта“.

ФОТО: Alexander Zemlianichenko Jr/ Russian Direct Investment Fund via AP

- Научници Центра за стратешка планирања и управљање биомедицинским здравственим ризицима ФМБА су у најкраћем могућем року направили јединствен комплет реагенаса ‘АмплиТест САРС-КoВ-2 ВОК в.2’ за откривање РНК вируса корона САРС-КоВ-2 генетских линија Алфа, Бета/Гама и Делта на основу одређивања мутација у С-протеину вируса методом полимеризоване ланчане реакције - наводи се у саопштењу.

Прецизирано је да је тест јуче регистрован и спреман је за серијску производњу. Према речима шефице ФМБА Веронике Скворцове, у року од два сата тест одређује којим сојем је пацијент заражен.

Последњих месеци у Русији је дошло до брзог ширења „делта“ соја вируса корона, који је постао доминантан. Истовремено се откривају и други сојеви – „британски“, „јужноафрички“ и „бразилски“.

Индијски сој вируса корона откривен је у октобру. Сматра се да је делта сој вируса корона најопаснији и он наставља да мутира.

(Спутњик)