ИМА ЛИ ЖИВОТА У СВЕМИРУ: На удаљености од 137 светлосних година откривена егзопланета која је можда настањива

Д.Б.М.

06. 02. 2024. у 14:49

ДЕЦЕНИЈАМА астрономи трагају за планетом на којој је могућ живот у оном облику какав познајемо. Недавно је помоћу свемирског телескопа "Џејмс Веб", на удаљености од приближно 137 светлосних година од Земље, оркеивена нова егзопланета TOI-715b за коју се претпоставља да би могла да буде настањива и да има воду.

Foto: Shutterstock

Новооткривена Супер-Земља је смештена у такозваној насељивој зони и кружи око М-патуљасте звезде. Главна ауторка студије о открићу Супер-Земље TOI-715b, Георгина Дрансфелд која је објавила резултате истраживања свог тима наводи да је полупречник ове планете 1,55 пута већи од Земљиног и да се она налази у настањивој зони око М-звезде, што наговештава могућност постојња текуће воде. Егзопланете су планете које се налазе изван Сунчевог система, односно круже око других звезда. Већина до сада откривених су гасовити џинови, односно планете Јупитеровог типа.

КО ЈЕ ДАВИД КНЕЖЕВИЋ КОЈИ ЈЕ УХАПШЕН У МАЈАМИЈУ: Након нестанка супруге Ане побегао за Србију

НАЦИОНАЛНА полиција ухапсила је данас у Мајамију Давида Кнежевића, супруга Ане Марије Кнежевић Хенао, Колумбијке која је нестала у Мадриду 2. фебруара. Давид Кнежевић, држављанин Србије, био је главни осумњичени откако су америчка полиција и ФБИ прикупили доказе да је реч о насилном нестанку, сазнају шпански медији.

06. 05. 2024. у 17:33