НОВО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Мистериозна бактерија откривена на океанском дну (ФОТО)

06. 09. 2023. у 00:33

ДУБОКО на морском дну кинески научници открили су у узорцима седимената јединствену бактерију која доводи у питање досадашње разумевање микробиологије и метаболизма азота, нудећи драгоцене увиде у то загонетно царство океанских дубина.

НОВО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Мистериозна бактерија откривена на океанском дну (ФОТО)

Фото: Профимедиа/Илустрација

Та јединствена бактерија, названа Poriferisphaera hetertotrophicis, припада бактеријском типу који није опсежно истражен упркос широкој распрострањености у свету, од језера до тла. Те бактерије играју кључну улогу у рециклирању угљеника и азота, значајно придоносећи динамици екосистема. Студија везана за наведено откриће објављена је у часопису „еЛајф“.

Микробиолог Рикуан Женг са Кинеске академије наука расветлио је како је његов тим открио нову бактерију.

„Већина бактерија Planctomycetes изолована је коришћењем средина за раст које су нутритивно сиромашне, па смо желели да видимо хоће ли коришћење средине богате хранљивим састојцима омогућити узгој и даље проучавање тих слабо схваћених бактерија“, рекао је он, пише „Сајенс алерт“.

КОЕГЗИСТЕНЦИЈА С ВИРУСОМ

Иновативне лабораторијске технике Женга и његовог тима успешно су реплицирале услове дубоког мора. Новооткривена бактерија Poriferisphaera hetertotrophicis, названа сој ZRK32, показала је брзу стопу раста која се разликује од других узгојених бактерија и неконвенционалан начин репродукције који укључује развој потомака кроз пупљење, феномен без преседана код бактерија Planctomycetes. То сугерише могућност постојања јединствених чинилаца околине који утичу на тај бактеријски сој.

Осим тога, новооткривена бактерија показује нови приступ интеракцији с азотом. Наиме, коегзистира заједно са специфичном врстом бактериофага, вирусом који инфицира бактерије. Тај вирус, познат као фаг- ZRK32, игра улогу у обради азота, али без оштећења своје бактерије домаћина.

-Наше анализе показују да је сој ZRK32 нова врста, која најбоље расте у срединама богатим хранљивим састојцима и ослобађа бактериофаг у присутности азота. Тај фаг- ZRK32 је хронични бактериофаг који живи унутар свог домаћина не убијајући га, појаснио је микробиолог Шаомин Сун с Кинеске академије наука.

НОВИ УВИД У МЕТАБОЛИЗАМ АЗОТА

Улога бактериофага у циклусу азота је значајна, баш као и бактерија с којима коегзистирају. Будућа научна истраживања вероватно ће истражити интеракције између фага- ZRK32 и других сојева Planctomycetes, расветљавајући њихов утицај на океански екосистем.

С обзиром на свеприсутност бактерија Planctomycetes, дубоко морско окружење остало је релативно неистражено подручје за научнике. Та празнина у знању делимично је премоштена овом новом студијом и открићем претходно непознате врсте бактерије.

„Наша открића дају нови увид у метаболизам азота у бактеријама Planctomycetes и прикладан модел за проучавање интеракција између Planctomycetes и вируса“, истиче Сун на крају.

БОНУС ВИДЕО - РУСИЈА: Високопрецизна снајперска пушка Астарта представљена на форуму Армија-2023

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00