НОВО ОТКРИЋЕ: Астрономи ухватили радио-сигнал са планете и звезде удаљене 12 светлосних година

05. 04. 2023. у 00:36

АМЕРИЧКИ астрономи открили су понављајући радио-сигнал са егзопланете и звезде око које се окреће, на 12 светлосних година од Земље, пренео је "Нејчер астрономи"

Фото Танјуг/АП

Сигнал указује на то да планета величине Земље можда има магнетно поље и чак и атмосферу.

Земљино магнетно поље штити атмосферу планете, неопоходну за живот, тако што одбија енергетске честице и плазму која долази са Сунца.

Проналажење атмосфера на планетама ван соларног система може да укаже на то да постоје други светови на којима постоји живот.

Научници су открили јаке радио-таласе које долазе из правца звезде YЗ Цети и стеновите планете која орбитира око ње, назване YЗ Цети б, током посматрања свемира, користећи телескопе Карл Г. Јански у америчкој држави Нови Мексико.

Истраживачи верују да је радио-сигнал створен интеракцијама између магнетног поља планете и звезде.

Ово откриће објављено је у журналу "Нејчр астрономи".

(Спутнјик)

ТЕРОР СЕ СМУЧИО И ИЗРАЕЛЦИМА Шок на америчкој Си-Ен-Ен: Приказани логори за Палестинце смештене у војним базама у пустињи

ПРАВО из "ведрог медијског неба" на Си-Ен-Ен је у петак емитован подужи ТВ прилог о злоставању палестинских затвореника у Војној бази Сде Теиман у пустињи Негев, а потврђено је и да се друге две израелске касарне базе Анатот и Офер на окупираној Западној обали користе за тамничење Палестинаца.

12. 05. 2024. у 20:51