ВЛАСИ КОСЕ РЕШИЛЕ ДИЛЕМУ: Научници открили узрок смрти славног композитора

Б.Б.

23. 03. 2023. у 17:24

ЈЕДАН од најпознатијих светских композитора Лудвиг ван Бетовен носио је неколко генетских фактора ризика за обољење јетре, што је утврђено анализом неколико прамена косе, показало је истраживање научник објављено у научном часопису "Current Biology".

ВЛАСИ КОСЕ РЕШИЛЕ ДИЛЕМУ: Научници открили  узрок смрти славног композитора

Foto: Printskrin Youtube

На основу власи, које су нађене на старом комаду папира, научници су успели да реконструишу његов геном и утврде да је имао повећан генетски ризик од болести јетре и инфекције хепатитисом Б. Током истраживања, које је почело 2014. године,научници су се ослонили на белешке са две аутопсије, обављене након што је ексхумиран 1863. и 1888. године и на друге историјске документе.

Коришћено је око 30 одвојених праменова косе који за које се сматра да су Бетовенови, а које су чували његови потомци и коолекционари и за које се тврди д су одсечени са композиторове главе у периоду од 1821. до 1827. године.

Ова анализа није открила генетске маркере за глувоћу или проблеме са цревима, али је идентификовано неколико фактора ризика за обољење јетре, укључујући варијанту гена ПНПЛА3 која би утростручила композиторов ризик од развоја проблема са јетром током његовог живота.

Научници су, такође пронашли трагове вируса хепатитиса Б, који оштецује јетру, у једној од нити која је наводно прикупљена убрзо након Бетовенове смрти.

Бетовен је преминуо 26. марта 1827. године у свом стану у Бечу од болести за коју историчари тврде да се ради о отказивању јетре. Овај повишени ризик, упарен са потенцијалном инфекцијом јетре и наводним навикама композитора да пије, можда је убрзао његову прерану смрт у 56. години.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

ОБРУКАНА ЛАЖНА ДРЖАВА У ЊУЈОРКУ: Шамар за Приштину и Вјосу Османи пре почетка седнице СБ УН о Косову (ФОТО)

У ЊУЈОРКУ се данас одржава седница Савета безбедности Уједињених нација посвећена шестомесечном извештају генералног секретара УН Антонија Гутереша о раду УНМИК-а, а Србију ће представљати председник Александар Вучић.

22. 04. 2024. у 16:14