НЕБО ПОСТАЈЕ СВЕ СВЕТЛИЈЕ: Научници после 12 година одгонетнули зашто звезде нестају са неба

СРНА

24. 01. 2023. у 19:26

ЗВЕЗДЕ нестају са ноћног неба, а разлог је светлосно загађење које спречава благу светлост звезда да допире до Земље.

Фото Танјуг/АП

Након 12 година анализирања, научници су објавили студију у часопису "Наука" у којој су открили да небо постаје све светлије - и то, отприлике, 9,6 одсто сваке године.

Истраживачи истичу да проблем светлосног загађења није ништа ново, али је алармантна стопа којом оно јача.

Ако се до сада на неком подручју могло видети, на пример, 250 звезда, у последњих 12 година тај број смањио се на тек 100, упозоравају научници.

Он истичу да је мерење "светлости неба", а тиме и укупне видљивости звезда, веома тешко.

За мерење се често користе сателити који су у Земљиној орбити, а који имају значајно другачији поглед у односу на човека који је на Земљи.

Како би покушали да измере шта се тачно може видети са Земље, истраживачи су потражили помоћ обичних грађана.

Више од 50.000 људи широм света прикључило се пројекту "Ноћно откривање" и пријављивало своја опажања истраживачима. Анализом је откривено да је, вероватно, главни кривац за све лошију видљивост звезда - "ЛЕД расвета" која је у протеклих 12 година постала главни извор светлости у целом свету.

Истраживачи истичу да је 2011. године "ЛЕД расвета" имала тек један одсто тржишног учешћа. Мање од десет година касније, тај удео већ је износио 47 одсто и само се повећава.

Научници упозоравају да ти проблеми не утичу само на посматрање звезда, већ и на цео екосистем.

Неколико раније објављених студија показало је да све светлије ноћно небо утиче на биљке, животиње и њихову међусобну интеракцију.

Лабораторијске студије, наводе истраживачи, показале су и физиолошке промене код риба због све светлијег ноћног неба.

БОНУС ВИДЕО:

НАЈЛЕПШЕ БАКЕ НА СВЕТУ: У Софији одржано такмичење дама које већ имају унуке

ЊЕГОВА СМРТ СЛОМИЛА ГЛУМЦА: У сузама сваки дан, плаче од маја - показао како на мобилном чува његову слику (ВИДЕО)