КАКВА ГРДОСИЈА: Ласло се заинатио и упецао капиталца - сом дугачак 2,3 метра и тежак 73 килограма! (ФОТО)

Б. ГРУЈИЋ

30. 09. 2022. у 19:20

ПОДВИГ који је недавно направио Ласло Сабо, тридесетседмогодишњи пољопривредник из села Михајлово код Зрењанина, у рангу је рекорда за Гиниса, јер је грдосију тешку 73 килограма и дугачку 230 сантиметара из воде извукао блинкером, на удицу на којој је био кедер од килограм и три стотине грама.

Фото: Приватна архива Ласло Сабо

- Борба је трајала добрих 45 минута, да је тако назовем. То је више било умарање огромног сома који се закачио за удицу. Са њим сам водио рат и претходних дана, када ми је због огромне снаге, покидао комплетан риболовачки систем и прибор - започиње причу Ласло, који је иначе страствени пецарош и риболовом се бави од своје петнаесте године.

Уз помоћ двојице пријатеља такође искусних риболоваца и подршку бројне публике, која се скупила на месту где су водили битку са сомом, Ласло је успео. Ово му је до сада највећи трофеј, па ће главу упецаног сома репарирати за успомену.

- Заиста је било узбудљиво. У појединим тренуцима сам мислио да штап неће издржати, док сам закачену рибу на удици, умарао, како су ме саветовали пријатељи, али обзиром да је опрема била комплетно нова и квалитетна добио сам тактичку битку, ни сам у први мах, не верујући колика је риба - додаје Ласло, који годинама уназад пеца увек на истом месту, стотинак метара даље од породичне куће у Михајлову, на каналу Дунав-Тиса-Дунав.

Осим укусне чорбе и неизбежног фиш паприкаша, сви који су дошли да поздраве подвиг страственог пецароша, уживали су у печеним и укисним комадима меса упецаног сома капиталца.

ЧВАРЦИ ОД СОМА

Још један специјалитет, како Ласло каже, својствен риболовцима у селу Михајлово, надомак Зрењанина, нашао се на богатој трпези поводом славља, након упецаног огромног сома. Специјалитет су чварци, које знају да направе само аласи из овог села.

- Ја сам, како ми то пецароши кажемо, шаранџија и специјалиста за улов ове рибе, али ето упустио сам се у коштац са овим заиста великим сомом, који је највећа риба, коју сам упецао до сада - додаје Ласло, уз напомену да након пар дана славља, наставља са пецањем, које је, уз обавезе око пољопривредних радова, његова највећа страст и пасија.

Обзиром да је у неколико претходних дана губио битку са грдосијом у води, која му је покидала комплетну опрему, Ласло се заинатио, купио је комплетно нове и квалитетне и штап, блинкер, силкове и удице и то му се итекако исплатиило.

Џигерица од сома на жару

Прави гастрономски специјалитет, у којем су уживали чланови породице, пријатељи, кумови и комшије, била је џигерица од сома, припремљена по специјалном рецепту, који је осмислио сам Ласло Сабо и претходно џигерицу више сати држао у посебном пацу.

Богољуб Грујић

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.