ПРКОСЕ ФИЗИЦИ: Научници открили нови тип соларних таласа

05. 04. 2022. у 20:32

НАУЧНИЦИ су уочили да се ови акустични таласи, названи високофреквентни ретроградни (HFR) - вртложни таласи, крећу кроз сунчеву плазму у супротном смеру од њене ротације.

ПРКОСЕ ФИЗИЦИ: Научници открили нови тип соларних таласа

Фото: Free Images Pixabay

С обзиром на то да научницима није тако једноставно да изврше дубинску анализу наше звезде, ослањају се на стално праћење акустичних таласа који се крећу по њеној површини и одбијају назад према језгру, како би на тај начин сазнали шта се збива у непознатим подручјима Сунца.

Када су анализирали податке добијене из свемирских и земаљских телескопа прикупљених у последњих 25 година, научници су открили да се ХФР таласи на површини Сунца крећу до сада невиђеним брзинама, и схватили да им недостаје велики део слагалице о начину на који функционише наша звезда.

У почетку су мислили да ови акустични соларни таласи настају у близини површине Сунца, захваљјући Кориолисовој сили која делује на свако тело које се креће унутар ротирајућег система. Смер Кориолисовог учинка је усправан на смер кретања тела као и на осу ротације одређеног система, зато изгледа да се тачке на екватору ротирајућег тела крећу брже од такача на половима.

Стручњаци су сматрали да таласи после формирања убрзавају у ХФР таласе из три могућа разлога. Можда магнетно поље Сунца или његова гравитација убрзавају Кориолисове таласе или то изазивају супервруће конвекционе струје које се крећу испод и преко површине Сунца.

Фото: Фрее Имагес Пиxабаy

Међутим, ниједан од ових процеса се не поклапа са подацима.

„Када би се ови таласи могли приписати било ком од ова три процеса, тада бисмо добили одговоре на важна питања о функционисању Сунца“, наводи соларни физичар, Крис Хансон, из Центра за свемирске науке, Универзитета у Абу Дабију.

„Али изгледа да ови таласи нису настали због поменутх процеса, што је јако узбудљиво јер отвара бројна додатна питања", додаје професор.

Истраживање је објављено је у часопису Натуре Астрономy.

БОНУС ВИДЕО - ОВО ЈЕ БИЛА ПРВА СВЕМИРСКА СТАНИЦА: Руски "Мир" лансиран је на данашњи дан 1986. године

(РТС)

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00