У УЧИОНИЦИ СЕ УЧИ КАО У СРПСКОЈ КУЋИ: Докторанди Учитељског факултета у Београду после освајања првог места на престижном светском такмичењу

Бранка Борисављевић

07. 08. 2022. у 10:30

НАШИ учитељи су најбољи на свету у креирању будућности образовања! У конкуренцији 137 тимова из целог света студенткиње докторских студија Учитељског факултета заузеле су прво место - Јелица Ристић, Марија Воркапић, Сања Чомић, Љиљана Бојанић и Дуња Богићевић.

У УЧИОНИЦИ СЕ УЧИ КАО У СРПСКОЈ КУЋИ: Докторанди Учитељског факултета у Београду после освајања првог места на престижном светском такмичењу

Фото: Приватна архива

Циљ такмичења је примена најсавременије технологије у настави, попут вештачке интелигенције и метаверса, како би ђаци у реалном окружењу учили лекцију коју наставник предаје.

Према речима Јелице Ристић, новим концептом наставе би требало да се промени улога учитеља и наставника, да имају више времена за васпитни рад са децом. Да се помоћу технологије лакше припреме за час и предавање, као и оцењивање ученика. То мења и положај ђака јер настава прилагођена интересима деце подстиче њихова интересовања, индвидуалне потребе и таленте.

Фото: Принтскрин

- Имамо предавања која више нису досадна, традиционално укорењена да се само слуша учитељ који нешто предаје - наводи Ристићева.

- Наставник више није испоручилац знања. Метаверс је напредна технологија, где дете помоћу ви-ар наочара урања у онлајн тродимензионални виртуелни свет. Када их стави, може да види нешто што нема прилику да види у реалности. На пример, како изгледа античка Грчка, и тако учи о култури, традицији и свему што је везано за ову материју. Пракса је показала да је учење кроз искуство најбоља метода, јер тако деца брзо памте.

Ристићева каже да се, поред учења, технологија мешовите реалности користи и у терапеутске сврхе. Ђаци могу да развијају моторику и да се социјализују, али и уче језике.

Наше докторанткиње су на такмичењу предложиле два концепта, које је жири прогласио најбољим.

Фото: Принтскрин

- Први је да деца уче о старим занатима, тако што су "уроњена" у изглед старе српске куће - објашњава Ристићева.

- Имају аватара, који им помаже, даје основне информације о српској култури, традицији и инструкције како да направи ћилим на разбоју. Дете стиче знања у том виртуелном сценарију, али истовремено развија и вештине. Оно што је кључно је да то није било какво знање. Садржај из сценарија је прилагођен нашем наставном плану, а осмишљен је да дете интегративно повезује знања из различитих предмета - математике, природе и друштва, српског језика и књижевности. Упредо са учењем, ткањем развија се и моторика.

Када се изађе из метаверса, наставник добија статистички извештај колико је дете било успешно, које је грешке имало. Учитељ тако може да сазна шта "шкрипи" у знању, на које лекције треба да обрати више пажње. Други део се односи на инклузивно дигитално образовање, где је аватар посредник у комуникацији између глувонемог детета и његовог вршњака. Он је као нека врста преводиоца из знаковног језика у глас.

- Оно по чему смо се издвојили од осталих је што смо дали конкретна решења за наш образовни систем - каже наша саговорница.

Фото: Принтскрин

- На прво место смо ставили учитеља и дете. На срећу, код нас се већ иде ка томе да школе буду добро опремљене и учитељи обучени. Тако ће имати мотивисане наставнике који ће у настави користити наша решења да ђацима пруже ново искуство учења. Предложићемо да се постојећа платформа "Едмодо", која је већ позната нашим учитељима, надогради са ова два виртуелна сценарија.

Наша саговорница истиче да је веома значајна подршка Учитељског факултета, декана др Данимира Мандића и професорке Мирославе Ристић.

- То значи да је наш рад препознат и даје нам мотивацију да наставимо да радимо и даље - наглашава Ристићева. - Већ су начињени први кораци да наше школе буду хардверски боље опремљене, имају wi-fi, да деца имају дигиталне уређаје. Такође, 20.000 учитеља је прошло обуку за примену дигиталних технологија у настави, што је добро јер само мотивисани наставници који имају услова за рад могу креирати стимултано дигитално окружење у којима ће њихови ученици стицати знања и вештине. 

ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА

НА основним, мастер и докторским студијама, кроз оба студијска програма (образовање учитеља и васпитача), имају обавезне и изборне предмете који су везани за примену савремене технологије у настави.

Кроз Центар за роботику и вештачку интелигенцију на Учитељском факултету, једином те врсте у Европи, будући учитељи имају прилику да се упознају са најсавременијим техникама виртуелне реалности.

ПЕКИНГ И УНЕСКО

СВЕТСКО такмичење у креирању будућности образовања организовано је у сарадњи Унесковог института за информационе технологије у образовању и Универзитета у Пекингу који има један од најбољих педагошких универзитета у Кини, а по Шангајској листи је међу првих 100 најбољих универзитета у свету.

У другој половини августа ће бити одржан још један међународни скуп, такође у организацији ове две еминентне установе.

РОБОТИ ПОД НАДЗОРОМ

- ТОТАЛНИ је апсурд прича да ће роботи заменити учитеље, зато што је то једина професија која апсолутно никада неће моћи да буде аутоматизована - наглашава Ристићева. - Не постоји јединствени алгоритам свести једног учитеља и наставника, који пре свега уме да препозна емоције детета и да сагледа ширу ситуацију. Ниједан софтвер никада неће бити толико напредан да замени човека, који образује и васпитава.

Како наводи, роботи оперишу људе, али је то под надзором човека.

- Ви имате нешто што је највредније у животу, а то је дете. Сигурно га нећемо дати у руке роботу. Али ћемо роботе користити да развијамо максимум дететових потенцијала, његове когнитивне способности, вештине, навике.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО? Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

"НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО?" Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

УЧЕСНИЦИ међународне седнице о безбедности у Санкт Петербургу дошли су до закључка да је резолуција о наводном геноциду у Сребреници, коју Немачка промовише у УН, лицемерје и извртање чињеница, изјавио је секретар Савета безбедности Русије Николај Патрушев.

25. 04. 2024. у 18:08

Коментари (0)

АКО НЕКОМ ПОЗАЈМИТЕ ОВУ КЊИГУ, НЕ ОЧЕКУЈТЕ ДА ВАМ ЈЕ ВРАТИ!