МАЊЕ знања, а више изостанака, закључак је анализе успеха у престоничким основним и средњим школама на првом тромесечју.

BB

18.11.2021. 23:29

Čitanje se uči u prvom i drugom razredu OŠ, a tablica množenja u drugom razredu OŠ. Učenici do kraja osmog razreda imaju sasvim dovoljno vremena da utvrde gradivo. To što đaci ništa ne znaju i ništa ne uče donose iz svojih kuća. Tamo se inače sasvim normalna, zdrava i prava deca tretiraju kao da su nesposobna za život i kao da će im se u životu sve prinositi na tacni. Roditelji uglavnom ne razgovaraju sa decom, ne čitaju im pred spavanje, ne objašnjavaju raliku između dobrog i lošeg, jednom rečju - ne vaspitavaju niti osposobljavaju. Kao da očekuju da će to neko drugi uraditi umesto njih. U prvi razred OŠ se upisuju deca koja ne znaju da obrišu ni sopstveni nos, niti da se samostalno obuku ili svuku. Današnji prvaci ne znaju da iskomuniciraju ni kada su gladni, žedni ili im se ide u toalet. A neki očekuju i da učiteljica ide sa njima u toalet! Deca danas ne umeju da drže ni kašiku, viljušku niti makazice. O vezivanju pertli da i ne govorim. Ne mogu da zapamte ni šta su radili na času, a kamoli šta je domaći zadatak. Do pre desetak godina bilo je najviše dva-tri deteta u odeljenju koja su imala navedene probleme. Danas ih je čak i desetak-petnaest.