КРАЂЕ У СРПСКИМ МУЗЕЈИМА: Последњих година било их је неколико, штета процењена на 300.000 евра
МИНИСТАРКА културе и информисања Маја Гојковић истакла је данас у Скупштини Србије да је неопходно размотрити да ли је досадашњи систем заштите и физичког обезбеђивања музеја у Србији адекватан, будући да се последњих година догодило неколико крађа у којима су отуђени вредни музејски предмети.
Фото Б. Субашић
Гојковић је у парламенту, где се води расправа о Предлогу закона о музејској делатности, истакла да новац свих грађана и наше културно благо припада свима нама и да не треба да се бежи од истине и да се гура под тепих нешто лоше што је учињено у прошлости.
Министарка је нагласила да је важно да се сазна и утврди ко је извршио крађе у музејима, где се налазе отуђени предмети, ко су починиоци, а у крајњем случају, зашто у неким случајевима МУП ништа није урадио.
- Сва своја досадшња сазнања желим да поделим са грађанима Србије, јер они пуне буџет и треба да знају где одлази њихов новац. На мени је да све оно што знам, кажем и полицији и Тужилаштву шта се дешавало у не тако давној прошлости у нашим музејима - рекла је Гојковић.
Гојковић је истакла да крађа у Музеју примењене уметности која се десила у августу 2019. године заслужује пажњу јавности, и указала да је јавност о тешкој крађи предмети из 14, 17, 19, и почетка 20. века сазнала на основу њених изјава.
- Процењена штета по процени запослених Музеја у износу од 300.000 евра, али заправо штета је много већа, јер ти златни предмети и тај накит припадао је некада нашим династијама, пре свега династији Обереновић - казала је Гојковић.
Министарка је прецизирала да Министарство од августа 2019. до марта 2020. године није добило ниједно обавештење од челних људи из Музеја примењене уметности, нити од Министарства унутрашњих послова.
- Није ми јасно зашто се толико дуго ћутало - рекла је Гојковић.
Министарка је навела да је осумњичен један од радника обезбеђења који је тај посао добио на јавној набавци и истакла да би сви требало да се замисле да ли јавне набавке морају да буду и решење ангажовања неког да ради обезбеђење у овако важним установама културе или то може да се ради на неки другачији начин.
Гојковић је рекла да се нада да ће ускоро добити одговор на то ко су починиоци, ко су налогодавци и како је дошло до те крађе од стране самог обезбеђења, као и да ли има одговорности запослених, будући да је кључ од депоа са тако важним предметима стајао у обичној фијоци у писаћем столу.
- Музеј Југославије 2016. године покраден је од стране радника исте фирме, која је обезбеђивала и Музеј примењене уметност - казала је министарка.
Гојковић је навела и пример простора у "Бетон хали" који је додељен Музеју маргиналне и наивне уметности из Јагодине, у који је држава улагала одређена средства.
Како каже, идеја је била да то буде галерија музеја који се налази у Јагодини, али и ту је и дошло до крађе лифта, вредности између 15.000 евра.
- Нема никаквих трагова о томе, чак ни трагова обијања осим сведочења човека који је био задужен да чува тај простор. Просто је немогуће у том простору, који је покривен свим могућим камерама из околних ресторана и кафића, да нема никаквог трага. Лифт је огроман, неко је морао да види да се износи једна тако велика ствар - рекла је Гојковић напомињући да МУП није уради ништа поводом кривичне пријаве против НН лица.
ВЕЛИКО УПОЗОРЕЊЕ ВУЧИЋА: За годину и по дана суочићемо се са великим ратом, нико више не жели да слуша другу страну
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић рекао је данас, на форуму "ГЛОБСЕЦ БЕЛТАЛКС: Београдски економски разговори", да више нема рационалности у међународној политици и да се ускоро спрема велики сукоб.
09. 12. 2025. у 20:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)