ПАРИЗ ЈЕ ДАНАС ЖЕЉАН УМЕТНОСТИ: Богдан Павловић, комесар изложбе цртежа у париској "Кошници" (ФОТО)

Горан Чворовић дописник из Париза

30. 03. 2021. у 14:05

ПРАВИ културни вентил и уметничко освежење у закључаном и ковидом окованом Паризу представљала је недавна изложба цртежа у уметничким павиљону "Ла руш", популарној "Кошници".

ПАРИЗ ЈЕ ДАНАС ЖЕЉАН УМЕТНОСТИ: Богдан Павловић, комесар изложбе цртежа у париској Кошници (ФОТО)

Фото Приватна архива

Комесар ове изложбе, уз француску историчарку уметности Ан Малерб, био је српски сликар Богдан Павловић који ствара у овом историјском простору где су некада радили Модиљани, Шагал, Сутин. Публици се међу тридесетак стваралаца представило и десетак наших уметника.

У тренутку када су у Француској затворени музеји, велики галеријски простори, али и биоскопи, позоришта, музичке сцене, ова изложба представљала је истински бег у слободну уметничку оазу.

- Људи су у тренутној ситуацији жељни уметности - истиче Павловић за "Новости". -

Посећеност је била изванредна, колико је то могло у овим тренуцима. У два викенда посвећена сусретима уметника с публиком, свакодневно је долазило и по стотинак посетилаца, уз поштовање дистанце и проток кроз изложбени простор, без задржавања.

Излагачи

МЕЂУ тридесетак уметника који су се представили у изложбеним простору фондације уметничких павиљона били су и Владимир Лалић, Михаел Милуновић, Филип Миразовић, Богдан и Мишко Павловић, Милош Трифуновић, Марко Велк, Давор Вранкић и Бранкица Жиловић.

Дошли су и многи галеристи, критичари. Задовољни су и публика, и уметници. Нисмо могли да организујемо прави вернисаж, с коктелом, јер то мере нису дозвољавале, али је ово, ипак, било право освежење.

Изложба је организована непосредно пред нови карантин који је наступио у париском региону.

- До последњег тренутка нисмо знали да ли ћемо је отворити. Осмислили смо је пре годину дана, требало је да се деси још у марту, лане, када је почео ковид. Ипак, успели смо - каже Павловић.

Поставка је организована у оквиру пројекта "Ланијакеа" чији је циљ да окупи више уметника око једног медијума. Ово је било прво издање бијенала, који је осмислио Павловић, посвећено цртежу.

- "Ланијакеа" на полинежанском означава безвремени и безмерни простор, а научници ову реч користе да њом назначе групу галаксија којима припадају Андромеда и Млечни пут. Ово галактичко јато означава богатство, а намера ми је била да покажем богатство различитих тенденција, овога пута у цртежу - истиче комесеар изложбе.

Представили су се уметници врло разнородних погледа с различитим поетикама. Било је ту фигуративних цртежа, апстрактних, минмалистичких, они који прелазе у три димензије као код Бранкице Жиловић и постају нека врста скулптуре, концептуланих, наративних, илустративних, цртежа који се претварају у цртани филм.

- Све те тенденције обједињене су овом изложбом која показује диверзитет данашње креације. Лепо је кренути с оним чиме и почиње ликовни рад, нечим што је есенцијално за ликовну културу, за стварање, а то је цртеж.

Ова поставка била је једна од ретких у Паризу. Празно делује Град светлости "без уметности".

- Тужно је и нестварно ово што се тренутно догађа. Ово је град културе и уметности. Али, морамо да се чувамо. Искрено се надам да ће се ускоро све ово променити и да ће живот бити као пре. Једино позитивно у свему је то што се ваздух прочистио.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)