ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Смрт господина Голуже уживо

Драганa Бошковић

23. 02. 2021. у 16:18

ДРАМАТУРШКИ захват Ане Ђорђевић у префињено приповедачко ткиво Бранимира Шћепановића, да телевизија "са националном фреквенцијом" преноси уживо смрт Господина Голуже, није допринео, најблаже речено, да се пишчева и Голужина стварност (путников "филм у глави", да је то место где жели да сконча и пишчева намера да то буде дубока, глува провинција) триплира.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Смрт господина Голуже уживо

Новости

Екран, на коме видимо ријалити Голужиног лелујања између два света, живих и мртвих, употребљен је и за рекламу извесног "Дрнде"(!), погребног предузећа, који је уведен у радњу представе, а и стварни је "пријатељ" новосадског Позоришта младих, које је, уз "Беоарт" продукцију и Центар за развој визуелне културе, продуцент представе. Катарина Марковић је, као ТВ водитељка, врло уверљива и има све особине те модерне професије - комуникативност, неуротичност, способност да тргује маркетиншким секундама...

Њено стално присуство на сцени је добар знак "видљивости" провинцијског друштвеног куплераја, који Голужу "инкорпорира" у своје редове брзо и не без последица по њега. Саша Торлаковић Голужу игра на необичној дистанци од њега самог, он је Голужа који се непреставо чуди средини у коју је запао, али и себи што се ту обрео. Безизлаз, због кога Голужа хоће да умре, некако измиче из сложене и занимљиве представе Патрика Лазића.

Провинцијски узорак "друштва спектакла", како се то данас радо назива, клупко никоговића и психопата је сликовито приказано у тачној сценографији Весне Поповић, кафанским столовима, где "клуподери" најчешће битишу. Стварност, баналнија од баналности "великог брата", ТВ камере, која све претвара у манипулацију (овога пута људским животом), добија још једну димензију, када Голужа, очекивано, због љубави са лепом удовицом (Славица Вучетић) одбија да умре. Тада се буде звери у учесницима овог "данс макабра" и они спасавају своју медијску и социопатску част тиме што преузимају Голужину смрт у своје руке.

Помало скоковита и повремено успорена у ритму, који је кључан у представи са пресудном говорном драмском фактуром, представа "Смрт господина Голуже", по оригиналном драмском тексту Ане Ђорђевић, по мотивима сјајне Шћепановићеве прозе, у којој ансамбл Позоришта младих игра узбудљиво (најколоритнији је Саша Латиновић, као Василије), оправдава намеру редитеља да прикаже социјални и ментални статус гледалаца телевизијског ријалитија, који су и учесници у тој манипулацији, без свести да су робови, док се осећају као господари. Голужа је у овој представи колетерална штета.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (1)

НА САМО ДВА САТА АВИОНОМ ОД БЕОГРАДА: Одлична дестинација за летовање - сви детаљи резервације и аранжмана